Toeta Telegrami!

Telegram hindab üle kõige inimese vabadust ise valida, millist informatsiooni ta lugeda tahab ja meil on väga hea meel, et oleme saanud seda vabadust juba üle kolme aasta pakkuda.

Vajame lugejate toetust, et ka käesoleval aastal tegusalt edasi toimetada. Sinu ühekordne panus - 10 eurot - on ettemaks terve aastatäie sõltumatu, põneva ja kasuliku info eest. Telegrami lugeja vabatahtliku aastamaksu tegemiseks vajaliku info leiad siit.

Igale toetajale kingitus!

NB! Armas püsitoetaja, kuna tegutseme nüüd MTÜ-na, on toetuse konto number muutunud!

Rail Balticu avalikkuse eest varjatud lepet tutvustatakse majanduskomisjoni kinnisel istungil

23. jaanuar 2017 kell 10:16



shhhh-feature-feature23. jaanuaril algusega kell 11:00 toimub Riigikogu Majanduskomisjonis kinnine istung, kus komisjoni liikmetele tutvustatakse Eesti, Läti ja Leedu avalikustamata sisuga kokkulepet, mis kohustab Rail Balticut ehitama. Seda tehakse olukorras, kus tasuvusarvutustest pole veel jälgegi – neid lubatakse alles aprilli lõpuks, seisab Roheliste pressiteates.

 

Lekkinud info kohaselt on oht, et lepinguga võtab Eesti endale kohustuse ehitada Rail Balticu Eesti osa välja ka juhul, kui rahastamistingimused muutuvad ja teised partnerid loobuvad. Lisaks arutab komisjon, mida teha Roheliste algatatud petitsiooniga, milles nõutakse praegu tehtud plaanide peatamist. Rohelised nõuavad kokkuleppe teksti avalikustamist ning demokraatlikule ühiskonnale omaste arutelude korraldamist.

Erakond Eestimaa Rohelised esimees Aleksander Laane: “On ebaloogiline ja vastuvõetamatu, et nii suuremahulisele lepingule kirjutatakse alla enne, kui otsustamiseks üliolulised andmed käes. Rohelised tuletavad arutlejatele meelde, et Tallinnat Riiaga ühendav raudteeliin on juba aastakümneid olemas, kuid ei kaupa ega reisijaid seda mööda ühest pealinnast teise sisuliselt ei liigu. Miks peaksime veel ühe trassi ehitama?”

Roheliste juhatuse liige Olev Tinn: “ Avaliku arvamuse küsitlused näitavad selgelt, et toetus Rail Balticu praegu plaanitud trassile väheneb pidevalt. See oleks veel väiksem, kui valitsus jagaks ausat infot. Kuid 51% küsitletutest pooldab olemasoleva, Tartut läbiva trassi kiiremaks rekonstrueerimist. See on kindlasti optimaalseim raudteetrassi variant.”

 

 

Allikad ja lisalugemist: Erakond Eestimaa Rohelised pressiteade, Rail Balticu projektist praegusel kujul loobuma kutsuv petitsioon, 101 avaliku elu tegelase pöördumine Rail Balticu teemal

Foto: allthinsd.com

 

Toimetas Mariann Joonas