Tehisintellekt teeb karjääri: Jaapani firmas nimetati loovjuhiks robot

9. mai 2016 kell 14:05



japanViimastel aastatel on tehnoloogia ja tehisintellekt jõudsalt arenenud ning enam ei näi kuigi ulmeline ekspertide hinnang, mille kohaselt võivad robotid juba 30 aasta pärast endale võtta enamiku töökohti. Kui tavaliselt on selles kontekstis mõeldud ennekõike teeninduse ja logistikaga seotud ameteid, siis nüüd on robotitele avatud tee ka suurema vastutusega ametikohtadeni: Jaapani reklaamiagentuuris McCann Japan nimetati uueks loovjuhiks robot AI-CD β.

 

Reklaaminduses ja meedias on juba aastakümneid ära kasutatud inimpsühholoogia eripärasid, et luua üha tõhusamaid reklaame ning telesaateid-filme, mis mõjutaks tarbijaid soovitud viisil. Edukamaid reklaamifirmasid pärjatakse tööstusesiseste auhindade ning suurte kasumitega, muutes inimeste psüühikaga manipuleerimise tulusaks ettevõtmiseks. Siiani on reklaamifirmadele osutunud probleemiks andmete rohkus – töötajate jaoks on keeruline põhjalikult analüüsida kõiki varem edukaid reklaame ning pidada neid silmas uute väljatöötamisel. Jaapani reklaamifirma McCann Japan otsustas selle probleemi lahendada väga uudsel moel – nimetades firma loovjuhiks tehisintellektiga roboti nimega AI-CD β.

Selle roboti tööülesandeks on pakkuda oma meeskonnale uusi loovaid suundi reklaamide plaanimisel ning ta hangib oma ideid, analüüsides edukate loominguliste reklaamide andmebaase. Robot uurib avalikkuselt häid reaktsioone saanud ning auhindu võitnud reklaamide elemente, et välja töötada n-ö valem ideaalseks reklaamiks. Sellist meetodit kutsutakse “loogikapõhiseks loovsuunaks”. Inimene ei suudaks omal jõul läbi töötada sama palju infot, mistõttu peetakse robotit loomemeeskonna väärtuslikuks liikmeks. Lisaks sellele, et robotile anti loovdirektori ametinimi, osales ta ka firma uute töötajate tervitamisüritusel.

McCann Japani tegevjuht Yasuyuki Katagi sõnul kasutatake tehisintellekti väga palju muusika, filmide ja telesaadete loomisel, mistõttu on ka nemad väga entusiastlikud nende uue töötaja ning reklaaminduse tuleviku potentsiaali suhtes.

 

Allikad: Springwise, AdWeek

Foto: springwise.com

 

Toimetas Annika Urvela

 

NB! Telegram tegutseb tänu lugejate abile. Kui sinu arvates on Telegramis ilmuv info vajalik ja oluline, võid soovi ja võimaluse korral meid toetada. Telegrami lugeja vabatahtliku toetuse tegemiseks vajaliku info leiad siit.