USA-s kasvab koduõppele jäävate laste hulk

19. juuni 2013 kell 10:02



Testimonial_image_b

Usaldus avaliku haridussüsteemi vastu on madalam kui kunagi varem ning USA-s hiljuti välja antud raport näitab, et viimase 14 aasta jooksul on seal koduõppele jäävate laste hulk suurenenud 75%. Ennustatakse, et koduõppe populaarsus kasvab järgmise 10 aasta jooksul plahvatuslikult, kuna vanemad otsivad oma lastele võimalusi paremaks hariduseks, mis oleks vähem süsteemi kontrolli all.

 

Nähes, et föderaalvalitsuse plaanide kohaselt on riiklikust haridusest saanud vabrikuliin, otsustavad paljud vanemad alternatiivsete võimaluste leidmise kasuks. Standardiseeritud testide pealetung on muutnud õpilased lihtsalt statistikaks andmebaasides. Paljud vanemad tunnevad, et nende laps on koolis lihtsalt üks paljudest. Viimase dekaadi jooksul on koolidele peale sunnitud õppekava, mis on otseselt suunatud riiklike testide täitmisele. Sellele järgnenud testitulemuste langus ei suutnud tõestada, et reaalne õppimisvõime on halvenenud ja lõi vaid hoopis ajupesusüsteemi. Standardiseeritud süsteem on halvanud laste loovuse, seab halvakspanu alla skeptilise maailmavaate, on ainult saavutustele suunatud ning muudab laste omavahelise võistlemise ikkeks, mille käigus ei õpi nad muud, kui taasesitada kuuldud informatsiooni ja etteantud joonte sisse värvida.

 

Uus haridussüsteemi reform toob kaasa totaalse kontrolli

Uus kava Common Core Standards (Ühise tuuma standardid), mida soovitakse avalikus haridussüsteemis rakendada, näib olevat veelgi halvem edasiarendus. Selle kohaselt saavad õpilastest digitaliseeritud lemmikloomad, kes on pideva seirerihma otsas. Plaanitakse hakata kasutama andmehankemeetodeid, mis salvestavad kooli arvutisse paigaldatud biomeetriliste skannerite abil õpilaste näoilmeid ning reaktsioone. Ainuke osariik, mis on siiani selle kava vastu häält tõstnud, on Missouri, mille esindaja Blaine Luetkemeyer kirjutas USA haridusministeeriumile sellekohase kirja. Haridusministeerium on andmehankemeetodid heaks kiitnud, väites, et see annab kõigile osapooltele väärtuslikku tagasisidet. Juba üheksa osariiki on uue tehnoloogia kasutusele võtnud ning õpilaste isiklik info, sealhulgas käitumine ja reaktsioonid, saadetakse andmebaasi, mida haldab Bill ja Melinda Gatesi poolt rahastatud eraorganisatsioon.

 

Koduõppe plussid

Eelpoolmainitud raport, mis näitab koduõppe suurenevat populaarsust, kajastab ka seda, et koduõppelapsed omandavad riikliku õppekava kiiremini kui tavakooli lapsed. USA tippkolledžid, nagu Massachusettsi tehnoloogiainstituut ning Harvardi, Stanfordi ja Duke’i ülikoolid, võtavad koduõppelapsi väga hea meelega vastu. Koduõppelapsed ei ole sotsiaalselt kohmakad, nagu tihti arvatakse. Nad on harjunud lõpetama oma tööd kiiresti ning sel moel jääb rohkem aega kogukondlike ja sotsiaalsete ettevõtmiste jaoks. Neil on hästi arenenud perekondlikud väärtused ja iseloom, mille tõttu on nad aupaklikud, saavutavad töös häid tulemusi ja on kogukonnas väärtuslikud liikmed. Lisaks on neil paremini arenenud sellised oskused, mille arendamisele tavakoolis väga vähe tähelepanu pööratakse – tervislik toitumine, käelised oskused ja ettevõtlikkus.

 

Allikad: Natural News, Breitbart, Education News, Opposong Views, The New American

Foto: homeschool.com

 

Toimetas Katrin Suik