Toeta Telegrami!

Telegram hindab üle kõige inimese vabadust ise valida, millist informatsiooni ta lugeda tahab ja meil on väga hea meel, et oleme saanud seda vabadust juba üle kolme aasta pakkuda.

Vajame lugejate toetust, et ka käesoleval aastal tegusalt edasi toimetada. Sinu ühekordne panus - 10 eurot - on ettemaks terve aastatäie sõltumatu, põneva ja kasuliku info eest. Telegrami lugeja vabatahtliku aastamaksu tegemiseks vajaliku info leiad siit.

Igale toetajale kingitus!

NB! Armas püsitoetaja, kuna tegutseme nüüd MTÜ-na, on toetuse konto number muutunud!

Project Wild Thing – kuidas meelitada lapsi õue?

31. oktoober 2013 kell 15:52



project_wild_thing_press_still_2_Hi__640x427__detailLapsed kaugenevad loodusest aina enam, veetes liiga palju aega helendavate arvutiekraanide taga ning õues ringijooksmine ja värskes õhus mängimine on jäänud tagaplaanile. Filmi “Project Wild Thing“ režissöör, ajakirjanik David Bond otsib sellele probleemile lahendust.

 

Briti laste puhul on aeg, mis nad õues veedavad, kahanenud ühe inimpõlve jooksul 50% ning ala, kus nad tohivad mängida ilma järelevalveta, on vähenenud 90%. Bondi sõnul on masendav, kui mõelda kõigile neile piirangutele, mis kehtestatakse lastele, kes väljas mängivad – kas siis liikluse või pedofiilide hirmu pärast või lihtsalt liigse tervislikkuse ja ohutuse kinnisideede pärast. “Aga kui me kõik käiksime tihedamini väljas, peaks valitsus võtma midagi ette liikluse suhtes ning pakkuma mitmekesisust ka avalike alade valikus. Mina näen rohkem õues aja veetmises poliitilist akti.“

 

Režissöör kehastus “looduse turundusjuhiks”

Filmi mõte sai alguse sellest, kui Bond ja tema sõber Ashley Jones, kes on tema kolleeg produktsioonifirmas Green Lions, said mõlemad isaks. Nad pakkusid oma ideed erinevatele levifirmadele, aga teised projektid tulid peale. Kui sihtasutus National Trust kuulutas välja konkursi, tegemaks filmi “vähese õuesviibimise häirest” (nature deficit disorder), valiti Green Lions välja üle 200 filmitegija hulgast.

Dokumentaalfilm “Project Wild Thing“ näitab, kuidas Bond kehastub “looduse turundusjuhiks“ ja kohtub erinevate kaubamärkide esindajate, turunduse ja reklaami ekspertidega, et õppida, kuidas suurfirmasid võita. Neuroteadlaste, kampaanias osalejate ja keskkonnakaitsjatega koostöös luuakse mõjuv pilt sellest, kuivõrd loodusest võõrandunud on Briti lapsed tänapäeval.

Samas on näidatud looduse mõju lastele, seda, kuidas väikesed lapsed tegelikult naudivad looduses viibimist ja millise mõnuga lõbutsetakse värskes õhus, vallatledes lehehunnikutes ja porilompides. Ühes stseenis loeb klassitäis teismelisi tüdrukuid Bondile ette põhjuseid, miks neile õues viibida ei meeldi – alates vihmast ja tigedatest koertest kuni selleni, et nad ei taha oma riideid ära määrida. Kui nad aga viiakse kohalikku parki, pole kõigest eelnevast enam suurt lugu – noored muutuvad elavamaks, tundes suurt huvi looduses toimuva vastu.

 

Ideed toimivad

“Project Wild Thing“ jõudis Ühendkuningriikides avalikkuse ette 25. oktoobril ning on palju tähelepanu tõmmanud. Mitmed Bondi looduse turustamise ideedest, mis tal filmimise ajal tekkisid, on juba käiku lastud – alates noore ema pakkidest, mis innustavad värskeid vanemaid veetma rohkem aega looduses ning mobiilne rakendus, mis jagab ideid, mida õues teha.

The Wild Network koosneb umbes 300 organisatsioonist, mille eesmärk on taastada laste side loodusega ning kogu filmist saadud tulu läheb selle töö rahastamiseks.

Bond on kindel, et see on uue liikumise sünni algus. “Meie ei algatanud neid ideid,“ ütles ta, “inimesed on seda kogu aeg teinud, ainult et omaette. Meie aitasime nad kokku tuua.“ Ta ütleb ka, et see film muutis teda ennast rohkem kui miski muu, milles ta on osalenud: “Ma leian nüüd rohkem aega oma perekonnale, olles paremini teadlik sellest, mida arvuti, iPad ja telefon meiega teeb, kui me laseme sel juhtuda. Nüüd veedame kõik rohkem aega õues.“

Vaata filmi treilerit:

 

Allikas: Positive News

Foto: sheffdocfest.com

 

Toimetas Marlen Laanep