Coca-Colat süüdistatakse tarbijatele luiskamises

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

27. juuli 2013 kell 16:31



 

Coca-Cola Company on aastaid enda Vitaminwateri (vitamiinivesi) karastusjookide brändi turustanud kui tervislikku alternatiivi veele ja suhkrurikastele karastusjookidele, väites, et jook aitab tugevdada immuunsüsteemi ja liigeseid ning isegi võidelda silmaprobleemidega. Kuid nüüd seisab suurettevõte silmitsi suure kohtuasjaga seoses selle turundusvalega, mis ei vasta müüdava suhkrurikka joogi puhul mitte mingis osas tõele.

 

Kohtuasi esitati algselt 2009. aastal tervisevaldkonna mittetulundusühingu CSPI (Center for Science in the Public Interest) poolt ning selle sisu oli see, et Coca-Cola on loonud selge pettuse oma toodete nimetamisel. Toode nimega Power-C varustab väidetavalt immuunsüsteemi C-vitamiini ja tsingiga ning XXX sisaldab väidetavalt antioksüdante ja vitamiine, mis võitlevad vabade radikaalidega ja aitavad keha toetada. Mõlemad väited on oluliselt liialdatud, kuna need joogid koosnevad peamiselt veest, suhkrust ja vähesest kogusest sünteetilistest vitamiinidest. Sisuliselt ei ole tegemist muu kui karboniseerimata limonaadiga.

CSPI tegevjuht Michael F. Jacobson leiab, et vitamiinivee turunduskampaania on läbi turundusajaloo üks suuremaid ja ülbemaid katseid kleepida sisuliselt väärtusetule kaubale külge tervislikkuse oreooli. Nagu teised suhkruga karastusjoogid, suurendab ka vitamiinivesi ülekaalulisuse, diabeedi ja südame-veresoonkonna haiguste riski ning ei täida ühtegi lubadust, mis turunduskampaania selle tervislikkuse kohta esile toob.

Kohtuasi oli algselt esitatud eesmärgiga nõuda sisse rahalist kompensatsiooni, kuid kohtunik otsustas, et puudub adekvaatne kahjude mudel, mille alusel kahjusid hinnata. Aga kui kohtuasi kiidetakse heaks ja saadetakse menetlusse, siis läheb suurettevõte vandekohtu ette süüdistustega tarbija petmises.

Coca-Cola ei ole ainus suurettevõte, mida süüdistatakse petlikes lubadustes oma toote omaduste kohta. 2012. aastal esitas California osariigis üks naine kohtukaebuse Frito-Lay vastu, kuna need nimetavad oma krõpse “täiesti looduslikeks“, kuigi tegemist on geenmuundatud toorainest valmistatud ja toksiinidest küllastunud tootega. Frito-Lay väidab turunduskampaanias isegi seda, nagu aitaks krõpsude valmistamisel kasutatud geenmuundatud taimedest valmistatud õli ennetada südame-veresoonkonna haiguste teket.

 

 

Allikad: Natural News, ABC, Mother Jones, Reuters

Foto: theeverydayveggie.com

 

Toimetas Katrin Suik

 



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt