Rinnavähikuu tumedam pool: kuidas AstraZeneca rinnavähitööstusest kasu lõikab

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

2. oktoober 2023 kell 11:26



Vikipeedia andmetel on iga-aastane ülemaailmne rinnavähi osas teadlikkust tõstev kampaania Breast Cancer Awareness Month  (BCAM) loodud 1985. aastal Ameerika vähiliidu ja mitmeid vähiravimeid tootva firma Imperial Chemical Industries (nüüd osa AstraZenecast) koostöös. Selle üheks eesmärgiks on olnud tutvustada mammogrammi kui kõige efektiivsemat relva rinnavähivastases võitluses.

Loe ka: “Kuidas ennetada rinnavähki”.

 

Kampaania varasemal kodulehel nbcam.org kontaktivormil klikates sai kontakti just AstraZeneca esindajaga. Nüüd on kogu teadlikkuse kuu kampaania üle viidud kodulehele nationalbreastcancer.com, kus räägitakse, et liikumise algatas 1991. aastal üks rinnavähi seljatanud naine, rinnavähi teadlikkuse kuu algatamisest kümnend varem ei ole lehel sõnagi. Ometi saame Wikipediast lugeda, et BCAM loodi 1985. aastal koostöös ravimikompaniiga.

AstraZeneca on mitmete rinnavähiravimite tootja ning see firma on otsene järeltulija rahvusvahelisele korporatsioonile Imperial Chemical Industries, mis tootis kartsionogeenseid naftakemikaalide derivaate nagu vinüülkloriid ja pestitsiidid. Koostöös Ameerika vähiliiduga hakati propageerima röntgenmammogrammi laialdast kasutuselevõttu, mille kohta on tänaseks teada, et selle kahjutegur võib olla suurem kui kasu.

Kahjuks ei levitata rinnavähikuu raam

Palun oota...
TEGEMIST ON TASULISE ARTIKLIGA, EDASI LUGEMISEKS PALUN VALI MAKSEMEETOD


Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt