7 kohe rakendatavat edu ja õnnelikkuse põhimõtet

18. jaanuar 2017 kell 11:21



happy-life-7Paari kuu pärast Eestit külastav filmist “The Secret” tuntud edutreener Jack Canfield on oma elutööks võtnud inimese era- ja tööelulise edukuse uurimise. Ta on intervjueerinud sadu edukaid persoone, lugenud enam kui 3000 eduteemalist raamatut ja andnud tuhandeid vastavasisulisi loenguid. Jack Canfield on koondanud kõik oma eduteadmised raamatusse “The Success Principles: How to Get From Where You Are to Where You Want to Be”. Siinses artiklis on ära toodud need edupõhimõtted, mis enim tähelepanuta jäetakse.

 

1. Tekita omale igal aastal neli uut head harjumust.

Pea kõik, mida teeme, põhineb rituaalidel. Sööme kindlates restoranides, kanname teatud riideid, harjame hambaid kindlal moel, vaatame valitud telesaateid ja seda vaid sellepärast, et oleme alati nii teinud. Need on meie harjumused ja praktiseerime neid ilma eriliselt mõtlemata. Harjumuste häda on aga see, et nad tihti hoiavad meid paigal, muutes arengu ebatõenäoliseks. Kui soovime elult enamat, peame oma rituaalid kriitiliselt üle vaatama ja asendama mõned neist produktiivsematega.

Näide: Selle asemel, et veeta tunnike peale õhtusööki telerit vaadates, mine kiirele kõnnakule, õpi mõnd võõrkeelt, loe raamatut või tee veel üks müügikõne, et oma karjääri edendada.

Ajul võtab 25 päeva aega, et tekitada närviühendused, mis on vajalikud uue käitumise harjumuspäraseks saamiseks. Soovitan praktiseerida uut harjumust kolm kuud, et see püsima jääks. Kui sellest on saanud sinu loomulik osa, võta ette mõne järgmise käitumise juurutamine. Kui igale harjumusele kulub 3 kuud, saadki aastas 4 uut harjumust juurde. Viie aasta pärast on sul neid juba 20 ning need aitavad su edukust toita.

 

2. Praktiseeri tänulikkust.

Töötajate motivatsiooniuuringud näitavad selgelt, et tunnustatuse tunne on isegi motiveerivam kui palgatõus. Sellegipoolest ei õnnestu paljudel tänulikkuse jõudu täiel määral oma era- ja tööelus käiku lasta. Väljendades inimeste vastu tunnustust, ei tõsta sa ainult nende enesetunnet, vaid ka iseenda oma. Kaaslased on altimad aitama sul sinu eesmärke saavutada, kui tunnevad, et sa väärtustad nende panust. Varjukülgi ei olegi – tunnustus ei maksa midagi ja keegi pole kunagi kurtnud liigse tunnustamise üle.

Abiks veel: Kandsin kunagi taskus paberitükke, millel oli 10 ringi. Iga kord, kui kellelegi tunnustava sõna ütlesin, täitsin ühe ringi. Kui ma päeva lõpuks ei olnud kõiki 10 täitnud, saatsin e-kirju. Mõne kuu pärast sai tänulikkuse väljendamine mulle harjumuseks ja enam ei kandnud ma paberitükke kaasas. Minu 9 inimesega ettevõttest ei ole enam kui 5 aasta jooksul lahkunud ükski töötaja. Kirjutan suure osa säärasest lojaalsusest selle arvele, et kõik nad tunnevad end väärtustatuna.

 

3. Küsi ja aktsepteeri tagasisidet.

Selle asemel, et eeldada, kuidas sul läheb, küsi tagasisidet! Lase alluvatel, ülemustel, klientidel ja lähedastel hinnata su tegusid 10 palli skaalal. Kui saad  maksimaalsest väiksema vastuse, uuri, mida peaksid tegema, et jõuda 10-ni.

Seda strateegiat järgides julgustad teisi aitama sul paremaks muutuda. Peamine põhjus, miks tagasisidet enamasti ei küsita, on hirm selle ees, mida võidakse vastusena kuulda. Kuid saadav info on kindlasti väärt sellele hirmule vastu astumist. Igasugune tagasiside ei ole alati täpne ega aus, kuid leia korduvaid mustreid ja väldi vihastamist siis, kui sa öelduga ise nõus ei ole.

 

4. Pea kinni kõigist oma kokkulepetest.

Vastasel juhul kaotab teine osapool sinusse usu ning on vähem tõenäoline, et ta soovib sinuga edaspidi koostööd teha. Mis veel kriitilisem – vähendad sellega osaliselt usku ka iseendasse ja nii on pea võimatu edu saavutada!

Kokkulepete murdmise vältimiseks õpeta end ütlema ei sellistele asjadele, mida eelistad mitte teha. Siis ei pea sa hiljem taganema. Kirjuta kohe kalendrisse üles asjad, mida oled nõustunud ja kokkuleppinud tegema. Üllatavalt paljud inimesed muide ei tee seda. Kui oled sunnitud kokkuleppe tühistama, anna teistele osapooltele võimalikult kiiresti teada ja tee kõik endast olenev, et lahendada probleemid, mis sellest neile tuleneda võivad.

 

5. Ületa ootusi.

Selle asemel, et küsida endalt, kuidas saaksin sellest situatsioonist rohkem kasu lõigata, proovi hoopis nii: kuidas saan ümbritsevatele inimestele endast pisut enam anda? Ohverdamine ei olegi tavaliselt lõppkokkuvõttes üldse ohverdamine, pigem on see samm õnnestumiste suunas. Kui ületad järjepidevalt klientide, kolleegide, ülemuste, sõprade ja pereliikmete ootusi, teenid nende pikaajalise lojaalsuse.

Näide: Kui UPS streiki alustas, rentis üks väike kohviröstimisettevõte nimega Dillanos veoki, millega sõitis ca 3700 km, et viia kohale tellimus samuti väikesele kliendile. Seesama klient – It’s a Grind Coffee House – on tänaseks suur kett 50 poega ning plaaniga avada veel 100 samasugust. Nüüd on nad Dillanos’i suurim tellija ning jäänud lojaalseks just tänu sellele lisapingutusele, mis nende heaks aastaid tagasi tehti.

 

6. Ära lepi tagasilükkamisega.

Kellegi ei ütlemine ei välista sinu edu – hirm selle ei saamise ees aga küll. Mis takistab meest atraktiivse naise välja kutsumisel? Mis takistab väheste kogemustega müügimeest küsimast nõu firma kõige edukamalt müügimehelt? Nad kardavad äraütlemist – seda, et saavad küsimisel vastuseks ei. Ometi ei ole selleks aga mingit mõistlikku põhjust.

Näide: Palud edukalt inimeselt nõu karjääri osas ja tema keeldub. Sul ei olnud tema nõuannet enne ega ole nüüd. Olukord ei läinud halvemaks, seega miks karta küsida? Kui soovid edukaks saada, pead keeldumist võtma illusioonina – negatiivse reaktsioonina, mille su aju ise esile kutsub.

 

7. Elimineeri väiksed takistused.

Koosta nimekiri probleemidest, millest sooviksid lahti saada – ka kõige väiksematest nagu näiteks lamp, mis ei tööta korralikult. Planeeri päev või paar, mil lahendad neist võimalikult paljud, alustades lihtsaimast. Selliselt harjutad end mõtlema nii, et tean, mida tahan, ja kuidas seda saada. Kui see on saanud su mõtteviisi osaks, ei tunne sa end enam oma olukorra ohvrina ning hakkad ka suuremaid positiivseid muudatusi ellu viima.

 

Allikas: Edu Akadeemia

Jack Canfieldi edu printsiipidest saad rohkem teada 31. jaanuaril, mil Jackiga toimub eksklusiivne tasuta live webinar. Selleks, et webinaril osaleda, eelregistreeru 19. märtsil Tallinnas toimuvale koolitusel Passion for Success, mille peaesineja on Jack Canfield. Eelregistreerumine ei kohusta Sind piletit ostma! Eelregistreeru ja osale viie koolituse pileti loosis SIIN!

Foto: Shutterstock