Füsioterapeut: Miks põrand on su sõber

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

5. märts 2020 kell 8:19



Tummy-Time-banner-pictureEnamusele tähendab sõna “põrand” tõenäoliselt põrandaplaate, parketti või vaipkatet, mitte sõprussuhet. See ei ole esimene koht, mis pähe tuleb, kui mõtled lõõgastumisest ja puhkusest. Põrand on eelkõige jalgade jaoks. See on kõva, vajab alati puhastamist ning on su tagumikust alati palju kaugemal kui mugav pehme diivan. Põrandal ei ole väga hea kuulsus. Füsioterapeut Stacy Barrows selgitab aga väljaandes Huffington Post, miks tasub põrandaga sõbraks saada.

 



Lamades põrandal, peegeldab selle püsiv lame pind su kehahoiakut. Nii kõhuli, külili kui selili lamades aitab põrand tajuda ebakõlasid, ebasümmeetriat ning skeletilihassüsteemi pingeid. Liigutades ennast ettevaatlikult põrandal ringi, on lihtsam tajuda, mis teeb haiget ja mis mitte. Harjudes järk-järgult põranda kõva pinnaga on võimalik leida mugav vaevatu asend ja lõõgastada pingeid, mida on istudes või püsti seistes keeruline märgata. Omanimelise liikumisõppe meetodi loonud dr Moshe Feldenkrais on öelnud, et põrand toimib peeglina, aidates meil näha täielikku minapilti.

Paljajalu põrandal seistes või kõndides tajud jalgealust pinda paremini. Tehes seda aeglaselt ning keskendudes tähelepanelikult jalgade kontaktile põrandaga, oled paremini teadvel enda kontaktist maapinnaga. See tunne ei aita mitte ainult parandada dünaamilist kehahoiakut ning tasakaalu, vaid ka rahustab, kui tunned ärevust. See meenutab, kui vähese pingutusega võid tunda end Maaga paremas kontaktis.

Harjutades põrandale pikali heitmist ja ta



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.