Kuidas sai Holland endale jalgrattasõiduks sobiva infrastruktuuri?

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

21. märts 2021 kell 16:24



Küsimust, miks on Hollandis nii hästi toimiv jalgrattakultuur, esitatakse ikka ja jälle, sest vastus on oluline nende jaoks, kes soovivad sedasama saavutada ka enda koduriigis. Teede ehitamise tavad pärinevad ammusest ajast ning neid on mõjutanud mitmed faktorid. Kuid seda, kuidas on ehitatud Hollandi teed ja tänavad, on suures osas mõjutanud 1970. aastatel võetud teadlik poliitiline suund mitte ehitada transpordisüsteemi üles autokesksena. Uut tüüpi süsteemi ehitamisele eelnesid massilised protestid autostumise vastu, mis juhtisid tähelepanu sellele, et autode eelistamine linnaliikluses viib sadade ratturite hukkumiseni ja linnade ummistumiseni. Inimeste protestidele lisandus suur naftakriis, mis sai otsustavaks tõukeks uuele poliitilisele suunale.

 

Nüüdseks on Hollandis maailma turvalisim jalgrattaliiklus ning suurim hulk jalgrattureid. Kuid see ei ole kogu aeg nii olnud.

Teise maailmasõja järel toimus riigis suur majanduskasv, mille tagajärjel suurenes hüppeliselt motoriseeritud sõidukite kasutamine. Sellega kaasnes aga samamoodi hüppeliselt kasvanud liikluses hukkunute arv. Ainuüksi aastal 1971 hukkus liikluses 3300 inimest, kellest üle 400 olid alla 14-aastased lapsed. See tõi inimesed tänavale protestima – “lõpetage laste mõrvamine,“ oli nende sõnum. 1973. aastal saabus esimene naftakriis, mis viis kütu

Palun oota...
TEGEMIST ON TASULISE ARTIKLIGA, EDASI LUGEMISEKS PALUN VALI MAKSEMEETOD


Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt