Marsilt leitud geoglüüfid viitavad maiade tsivilisatsioonile

14. veebruar 2014 kell 19:38



Kirke 1Detsembris 2013 andsid USA raadiosaatele “Coast to Coast AM” intervjuu Cydonia Instituudi asutaja, uurija George J. Haas ja geotehnik William R. Saunders, kes analüüsisid Marsi pinnal asuvaid geoglüüfe. On hüpotees, et need viitavad seal kunagi eksisteerinud tsivilisatsioonile. Koos on nad kirjutanud raamatud “The Cydonia Codex“ (Cydonia koodeks) ja “The Mars Codex“ (Marsi koodeks) ning hiljuti avaldati ka samanimeline dokumentaalfilm.

Cydonia Instituudi liikmed William R. Saunders /Ebony/ George J. Haas. 2004

 

Marsist räägitakse praegu palju. Kas arvate, et kunagi oli seal elu?

George: Olen seda teemat juba mitu aastat uurinud ning arvan, et need struktuurid, mida seal näeme, võidi rajada ka juba surnud planeedile. Need ei ole nii vanad.

 

Miks need seal siis on? Mis on nende eesmärk?

Need ehitised näitvad planeedi loomise mütoloogiat. Meie leidudel on otsene seos maiade kultuuriga.

Cydonia piirkonnas on kaks delfiini kujutist. Richard C. Hoagland oli üks nendest inimestest, kes avastas sellel alal asuva tetraeedri all oleva delfiini. Delfiin sümboliseerib duaalsust. Kreeka mütoloogias oli Apollo, kes sai muundada ennast delfiiniks. Teisel pool Cydoniat, linna põhipüramiidi juures on teine maapinda sisselõigatud delfiini kujutis.

Kirke 2

 Delfiin nr 1

Kirke 3

Delfiin nr 2

 

Kas need meenutavad Nazca jooni Peruus?

George: Peaaegu. Peruus on jooni tekitades lahtine pinnakiht eemale lükatud, et paljastada kivi nende all. Me arvame, et see kujutis on umbes 3 kilomeetrit pikk. Enamik nendest struktuuridest on väga suured, pildid piltide sees. Vahel võtab see aastaid aega, et aru saada, mis seal on. Õnneks on lisaks meile veel teisi asjahuvilisi ja nende arv on kasvamas.

Kolmas pilt on suurendus delfiini peal kohal olevast objektist. See on üks pool kujutisest, mis on peegeldatud tervikuks, nagu maiad seda tegid. Sirkli üleval on keerise muster, mis annab aimu, et pilti tuleb pöörata. See on struktuurne, ligi kilomeetri pikkune ning ei ole looduslik. Samuti mängib valgus olulist rolli selle kindlakstegemisel. Me tegelikult ei saagi teada, mis seal on, kuni pole isiklikult kohal käinud.

William: Traditsiooniliselt on delfiin duaalsuse sümbol: nad hüppavad vette ja veest välja, valitsevad nii taevast kui ka allilma, sama põhimõte on ka sirklil ja vinklil. Sellest saime aru siis, kui töötasime Cydonia koodeksi raamatu kallal. Marsil olev nägu on pooleldi inimene ja pooleldi kaslane, mis on samuti duaalsuse sümbol.

Kirke 5

Kirke 6

 Sirkel ja vinkel

 

Mida proovite oma uue dokumentaalfilmiga tõestada?

George: Praegusel ajal ei loe paljud inimesed enam raamatuid. Pildid kaotavad raamatukaante vahel oma teravuse. Tahtsin teha midagi, mis oleks kokkuvõtlikum, kuna oleme saanud palju informatsiooni maiade ja teiste kultuuride kohta. Video on efektiivsem, tuues olulise paremini esile.

William: Oleme harjunud töötama palju ekraanide taga, DVD oli järgmine loogiline samm.

 

George, sa asutasid 1991. aastal Cydonia Instituudi, mis oli selle ajend?

Ootasime NASA-lt paremaid pilte Marsil olevast näo kujutisest, et alustada uurimustega. Olin sel ajal suur Richard C. Hoaglandi fänn.

Ta oli üks esimesi, kes julgustas Marsil olevaid püramiide vaatama Egptuse ikonograafia kaudu. 1998. aastal avastasime tetraeedri moodi püramiidi, mis polnud Egiptuse kultuurile omane. Kord raamatut lehitsedes märkasin mesoameerika nägusid, mis sarnanesid Marsil olevatega. Neile on näiteks omane kolmiklehe sümbol laubal.

 

William, mis juhtus Marsiga?

Selle kohta on palju teooriaid. Esiteks ei ole seal enam magnetvälja ning ei teata ka, millal see kadus. Kunagi oli Marsil vesi, isegi ookeanid. Arvame, et sümbolite ala, mida Cydonias näeme, oli kunagi suur ookean. Maiade teooria räägib tähesõdadest, mis oli sõda inimeste ja marslaste vahel. Zecharia Sitchin ütleb, et nemad olidki anunnakid. Nad tulid Marsilt Maale, et luua siia uus tsivilisatsioon. Arvatavasti hävitati sõja käigus atmosfäär, kuid mis seal tegelikult juhtus, seda ei saa me kunagi teada. Mütoloogia on ainus, mis võib meile vastuseid anda, kuid me ei oska veel eristada jumalaid ja planeete Maa sündmustest. Me lükkame kõik kõrvale ning paneme selle inimeste fantaasia arvele. Peame hakkama vaatama neid jutustusi teise pilguga.

Meid huvitavad rohkem suured konstruktsioonid kui marsikulguri tehtud pildid. Tundub, et kui NASA näeb kivi, siis minnakse selle juurde, võib olla võetakse mingi proov ja ongi kõik. Aga kui nähakse mingit huvitavamat kivi, mis näeb kaugemalt masina moodi välja, siis seda välditakse. Me ei tea, kas nad lähevad sinna või ei, kuid meie igatahes neid pilte ei näe.

 

Mis on papagoi geoglüüf?

Rääkisime sellest oma teises raamatus. Esitlemise õhtul otsustas NASA avaldada kõrge resolutsiooniga pildid, mis viisid meie teadusliku dokumendi Marsi koodeksi tunnustamiseni. Olime proovinud seda avaldada juba üle nelja aasta ning jõudsime tupikusse, kuna meil puudusid parema kvaliteediga pildid. Tavaliselt peab avalikustama pildi 6–12 kuu jooksul, kuid NASA-l seisis see arhiivides neli aastat. Geoglüüf on suure papagoi profiil, mida on kontrollinud kolm veterinaari ning meeskonnana lepiti kokku seitsmeteistkümnes joones, mis kinnitasid selle anatoomilist korrektsust.

Kirke 7

Papagoi geoglüüf

 

Miks on Marsil nii palju loomalaadseid struktuure?

Tähtsaim lind maiade kultuuris oli papagoi. Vanim lugu nende loomise ajaloost on müüt kangelaslikest kaksikvendadest, kes olid esimesed inimesed planeedil. Jutustuses lasid vennad noolega suurt deemonlikku papagoid, kes oli võtnud Päikese oma kontrolli alla. Marsil näemegi seda lindu ühel küljel lamamas, ja tal on midagi imelikku noka juures. Hiljem avastasime, et see polnud maastiku omapära, vaid nool, mis läheb kokku maiade kultuuri loomislooga. Veel märkasime, et linnust üleval pool on kaks profiili nendest kaksikvendadest, ühel huuled pruntis, justkui puhuks seda noolt.

Paljud varajased tsivilisatsioonid elasid loodusega kooskõlas, loomad olid osa nende maailmast. Näiteks indiaanlased Põhja-Ameerikas palvetasid loomade eest, enne kui nad tapsid ja sõid. Loomad olid täpselt sama palju osa planeedist kui nemad, seal ei olnud loom inimesest madalam. Sellepärast esineb mütoloogias palju loomi, neist peeti lugu.

 

Kas elu sai alguse Marsil ja siis tuldi Maale või vastupidi?

Me proovisime ise ka sellest aru saada, kui panime neid raamatuid kokku. Paljud Maa mütoloogiad näivad olevad seoses Marsil leitavaga. See võis ka kõik alata Marsil.

Leides seose mesoameerika ja papagoi vahel, oli oluline leida ka seos defiiniga, kellel oli sirkel ja vinkel pea kohal. Viimased olid ainult pool kujutisest – see on sama võte, mida maiad kasutasid. Kui seal isand suri, siis paljud tema esemed lõigati pooleks, millest üks pandi hauda ja teine jäeti välja. Paljud arheoloogid tunnustavad poolitamistehnikat kui kultuurilist omapära. Eriti silmapaistev sellel alal on Maurice Cotterell. Maiade põhimõte oli, et kui sul on pool millestki, siis sul on ikkagi olemas tervik. Maiade jaoks oli kõigel kaks tähendust.

Sirkel ja vinkel on selle universumi arhitekti töövahendid. Teine huvitav asi oli, et maiad ei kasutanud neid esemeid, vaid kujutasid graafiliselt ringi ja ruutu. Nad kutsuvad seda Hunab Ku-ks – loomisjumalaks. Ruut tähistas maailma nelja nurka ning ring oli Maa. See sümbol esineb ka asteekide kultuuris.

Arheoloog Christopher Powell avastas maiasid ja nende arheoloogiat uurides, et ringi ja ruudu kasutus on tegelikult arhitektide sümbol. Arhitektid joonistavad ruudu, mõõdavad ära ühe külje ning panevad sama pika nööri ruudu keskele, et tõmmta nii ring ümber ruudu.

Kirke 8

Hunab Ku – ring ja ruut

Hunab Ku on näha ka Kreeta müntidel, mille teisel pool on Apollo. Olen näidanud neid münte inimestele, kes teavad ja koguvad neid. Nemad arvavad, et see ring ja ruut, mis on mündi teisel küljel, on lihtsalt graafiline disain. Apollo on seotud ka delfiinidega, tal on kaksikõde Artemis ning teda teatakse kui loojat ja hävitajat. Siin avaldub samasugune arhitektuuriline omapära, mis seostub maiade kultuuriga.

Meil on üle terve maailma palju sümboolikat arhitektuuris, mis näib osutavat Orioni või Siiriuse tähtkujule: näiteks Aafrikas ning Põhja-Ameerikas asuvad kultuurid – näib, et keegi ikkagi tuli siia. Arvan, et see kes meid lõi, tegi ka need struktuurid Marsile ning see ei juhtunud väga kauges minevikus.

Kirke 9

Hiljuti leidsime seose delfiini ning vabamüürluse vahel. Uurisime palju raamatuid ja sümboleid vabamüürlusest, kuid ei leidnud mingeid viiteid delfiinile. Lõpuks, tänu internetile, leidsime looži Šotimaal, Abercromby looži, mis kasutab ka sirklit ja vinklit. Sirklit sümboliseerivad aerud, mis lähevad vette ja veest välja, justnagu delfiinid.

Kirke 10

 

Milline on vastukaja teistelt teadlastelt?

Kõige märgatavam reaktsioon on olnud ükskõiksus. Olen hämmastunud, kui näitan kolleegidele oma tööd ning nad ei oska kommenteerida. Ühed on huvitatud, kuid puudub arvamus, teised on aga skeptilised. Usun, et inimesed saavad vaid teatud infot, kui nende mõttemaailm on alles välja kujunemas. Neil on üles kasvades juba välja kujunenud maailmavaade, mille on kujundanud vanemad, õpetad, valitsused ja religioon. Kõik see, mis jääb väljapoole nende tõekspidamisi, on nende psüühikale häiriv ning nad ei oska sellele reageerida.

 

 

Kuula saadet siit (tund 2, 3, 4).

Cydonia Instituudi kodulehekülg

Marsi koodeksi dokumentaalfilm

Fotod: facebook.com/TheCydoniaInstitute, coasttocoastam.com, news.discovery.com, thecydoniainstitute.com

 

Toimetas Kirke Hellamaa