Mis on lamellrehvid ja miks need on olulised?

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

30. juuli 2023 kell 23:34



Eestis on ilmastikuolud eriti talvekuudel sageli ettearvamatud. Ühel päeval võib teekate olla kuiv ja päikeseline, järgmisel aga kaetud jää või sulalumega. Just selline muutlik kliima esitab autojuhtidele suuri väljakutseid, nõudes rehvidelt suurepärast haarduvust väga erinevates tingimustes. Traditsioonilised naastrehvid pakuvad head pidamist jääl, kuid linnakeskkonnas ja sulailmadega ei pruugi need alati olla parim valik. Siin astuvad mängu lamellrehvid.

 

Käesoleva artikli eesmärk on selgitada, mis on lamellrehvid, kuidas need erinevad teist tüüpi rehvidest ning miks nende kasutamine võib olla just Eesti oludes eriti mõistlik. Samuti uurime, kuidas lamellrehvid aitavad tagada ohutumat ja sujuvamat liiklemist aastaringselt, eriti muutuvate teeolude korral.

 

Mis on lamellrehvid?

Lamellrehvid on spetsiaalselt talvisteks teeoludeks loodud rehvid, millel on ainulaadne muster tihedate sisselõigete ehk lamellidega. Need väikesed lõiked rehvimustris avanevad ja sulguvad auto veeremisel, suurendades kontakti teepinnaga ning parandades haarduvust eriti libedates tingimustes. Just tänu sellele omadusele suudavad lamellrehvid pakkuda paremat pidamist märjal, lumisel ja isegi jäisel teel.

Lisaks mustrile eristab lamellrehve nende pehmem kummisegu. See materjal säilitab elastsuse ka madalatel temperatuuridel, võimaldades rehvil paremini haarduda külma teepinnaga. Lamellide rohkus ja nende dünaamiline töö koos paindliku kummiseguga tagavad, et rehvid suudavad tõhusalt toime tulla nii lumiste kui ka jäiste oludega. Nii muutub sõit mitte ainult turvalisemaks, vaid ka mugavamaks, eriti Eesti kliimas, kus talvised teeolud võivad kiirelt ja ootamatult muutuda.

 

Erinevad märgised ja nende tähendused

Paljudel lamellrehvidel võib näha tähist M+S, mis tuleneb ingliskeelsetest sõnadest “Mud and Snow” ehk muda ja lumi. Kuigi see märgistus viitab sellele, et rehv on mõeldud talvisematesse oludesse, ei tähenda see automaatselt, et see sobib ka karmimatesse Põhjamaa talveoludesse nagu Eestis sageli esinevad. M+S märgistuse olemasolu üksi ei garanteeri piisavat pidamist jääl või sügavas lumes, mistõttu ei pruugi sellise tähistusega rehvid alati pakkuda vajalikku ohutust.

Olulisem ja usaldusväärsem kvaliteedinäitaja on 3PMSF ehk kolme mäetipu ja lumehelbe märgis, mida tuntakse ka kui lumemäe tähist. See tähistus antakse rehvidele, mis on läbinud sõltumatud testid ja tõestanud oma haardevõimet madalatel temperatuuridel. Lisaks sellele on turule ilmunud ka jäämäetipu ehk Ice-grip märgistus, mis annab kinnitust, et rehv on kohandatud spetsiaalselt põhjamaise jäise kliima jaoks. Sellised rehvid sobivad ideaalselt Eesti talveoludesse, kus temperatuur kõigub nullist allapoole ning teed võivad olla samaaegselt nii märjad kui libedad. Just nende märgiste olemasolu annab tarbijale kindluse, et valitud lamellrehvid pakuvad turvalist ja usaldusväärset pidamist kogu talve vältel.

 

Lamellrehvid ja naastrehvid

Lamellrehvide ja naastrehvide võrdlus on Eesti autojuhtide seas igal sügisel aktuaalne teema. Mõlemal rehviliigil on omad eelised ja puudused, kuid valik sõltub suuresti sõidutingimustest ja kasutuspiirkonnast.

Lamellrehvide suurimaks eeliseks on vaiksem teekontakt. Kuna need ei sisalda metallnaaste, on sõit nendega märgatavalt vaiksem ja ka mugavam, eriti linnaliikluses, kus sõidukiirus on madalam. Samuti ei kahjusta lamellrehvid teekatet nii palju kui naastrehvid, mis teeb neist sobivaima valiku tiheda liiklusega asulates ja piirkondades, kus teekatte säilimine on oluline. Veelgi enam, lamellrehvid võivad olla keskkonnasäästlikum valik. Neil on parem veeretakistus, mis võib tähendada väiksemat kütusekulu ja seeläbi ka väiksemat keskkonnamõju. See muudab lamellrehvid eelistatuks mitte ainult mugavuse, vaid ka ökonoomsuse seisukohalt.

Samas ei saa mööda vaadata olukordadest, kus naastrehvid on selgelt paremad. Jäiste teeolude korral, kus asfalt on kaetud läbipaistva libeda jääkihiga, annavad naastrehvide metallnaelad parema haarduvuse. Sellistes tingimustes suudavad naastrehvid pakkuda suuremat stabiilsust ja lühemat pidurdusteekonda. Eriti oluline on see maapiirkondades ja kõrvalteedel, kus teid ei hooldata regulaarselt ning jää võib püsida nädalate kaupa.

Siiski on oluline märkida, et kaasaegsed lamellrehvid on viimastel aastatel teinud märkimisväärseid edusamme. Parimad põhjamaadele mõeldud lamellrehvid suudavad teatud juhtudel pakkuda peaaegu sama head pidamist jääl kui naastrehvid. Kuigi nad ei pruugi ekstreemsetes oludes alati võrdväärselt toimida, on tehnoloogia arenenud nii kaugele, et keskmise Eesti talve jaoks võivad kvaliteetsed lamellrehvid olla täiesti piisavad ja mõistlik valik.

Kui oled parasjagu uute talverehvide otsingul, siis rehvide müük Tallinnas pakub mitmeid häid võimalusi mõlema rehviliigi soetamiseks. Tallinna esindustes on saadaval laialdane valik nii lamell- kui ka naastrehve, sealhulgas tuntud põhjamaiseid kaubamärke, mis sobivad ideaalselt meie kliimasse.

 

Toimetas Sisuturundus

 


Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt