Salajane kohtumine, mis muutis räppmuusikat

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

18. märts 2014 kell 15:55



Lilthug-1612012. aasta aprillis postitati blogisse Hip-Hop Is Read anonüümne kiri, mille autor olevat olnud muusikaäris tipptöötaja. Ta kirjeldas 1991. aastal toimunud salajast koosolekut, mis muutis muusikatööstuse eravanglatele kasumi teenimise tööriistaks. Kuigi kirja autor ei saanud olla koosolekul selle lõpuni, kuulis ja nägi ta piisavalt palju, et mõista, kui julmalt otsustati hakata noorukeid ohverdama kasumi nimel.

 

Kirja autor oli enda sõnul suures muusikatööstuse ettevõttes “otsuste tegija” ning oma loos rõhutab ta seda, et toona oli teine aeg ning inimestel ei olnud sellist ligipääsu tehnoloogiale ja meediale nagu tänapäeval. See on oluline, sest seetõttu oli muusikatööstusel inimeste üle suurem kontroll ja võimalus neid tugevamini mõjutada.

1991. aastal toimunud koosolekule olid kutsutud 25–30 tippärimeest, kellest enamik töötas muusika valdkonnas. Kohal olid ka salapärased osalejad, kelle ameti või tausta kohta ei osanud keegi mingit infot anda. Enne koosoleku algust sunniti kõiki osalejaid kirjutama alla konfidentsiaalsuse lepingule, mille kohaselt ei tohtinud kohalolijad arutada koosolekul kuuldut, isegi mitte nendega, kes olid seal samuti osalenud.

 

Vanglate täituvuse tagamine räppmuusika abil

Koosolekul selgus, et teema, mida sooviti arutada, oli seotud USA-sse rajatavate eravanglatega. Kohale olid kutsutud nende muusikatööstusettevõtete esindajad, kes olid investeerinud neisse kinnipidamisasutustesse. Suur osa kohalolnutest ei olnud toona isegi teadlikud sellest, kuidas need eravanglad toimivad. Neile selgitati, et muusikatööstus suudab oma aktiivse osalemisega mõjutada eravanglate täituvust ja seega ka nende endi kasumit. Olulise punktina rõhutati seda, et kuna ettevõtted olid investeerinud eravanglate projekti, oli nende ülesandeks kindlustada, et need vanglad püsivad täidetutena. Eesmärgi saavutamiseks tuli turustada selline muusika, mis mõjutab piisavalt noorte käitumist, soodustades ühtlasi ka kuritegevust, ning valik langes räppmuusikale.

1990-ndate alguses oli räppmuusika hakanud koguma populaarsust ning peale salapärast kohtumist oli selge, et seda muusikat oldi tõepoolest hakatud tõsiselt mõjutatama. Poliitilise või meelelahutusliku sisuga räpp oli hääbumas ning esile oli tõusmas uus stiil – gangsta rap. Sellele anti rohkem eetriaega ning kõik USA suuremad muusikafirmad näisid tantsivat ühe ja sama pilli järgi. Üha rohkem ja rohkem gängsta räpi artiste sai plaadilepinguid, kontserte ja muusikavideosid ning räppmuusika keskseks sisuks sai vägivald ja narkootikumide kasutamine. Räppmuusika kaudu hakkasid laiemalt levima ka negatiivsed rassilised stereotüübid, mis on tänapäevani tugevalt kinnistunud.

Räppmuusika tekitatud stereotüübi tõttu tõusid mustanahalised politsei huviorbiiti. Samuti sidus suur osa noorukeid end kuritegelike tänavajõukudega, lõpetades vanglas. Salapärasest koosolekust ei räägitud kunagi ning kirja autor lahkus lõplikult muusikatööstusest juba 1993. aastal. Kui ta oli sellel koosolekul osalenud tuttavatelt küsinud, mis selle korruptsioonisüsteemiga nõus oldi, vastati vaid, et selle plaani taga on jõud, kellega ei soovitud vastuollu minna.

 

Allikas: Hip-Hop Is Read

Foto: ofive.tv

 

Toimetas Marlen Laanep