Uued vihjed printsess Diana surma kohta

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

16. september 2013 kell 14:18



 

 

SAS-i võimalik seotus Diana surmaga jõudis kõrgete ametikandjate tähelepanu alla veebruaris, kui SAS-i endise snaiperi naine kirjutas neile oma hirmust, et tema elu on abikaasa tõttu ohus ning et ta muretseb oma elu pärast. Lisaks oli kirjas sõduri tunnistus, et Diana surmaga oli seotud just nimelt tema eriüksus. Politseini jõudsid sellised väited aga hoopis Diana kallima Dodi Al Fayedi isa kaudu. Nüüd võib Sunday Expressi andmetel ka kõrgeid ametikandjaid oodata küsitlemine politsei poolt. Nimelt vastasid naise kirjale nii peaministri kui sõjaväejuhi büroo, kuid nad ei pööranud mingit tähelepanu Diana hukkumise võimalikele asjaoludele vaid naise hirmule oma elu pärast.

Veebruaris teele saadetud appikarje polnud mitte esimene. Naise ema saatis juba 2011. aastal SAS-i juhile kirja, kus mainiti samuti üksuse seotust Diana surmaga ning seda, et üksuse sõdur ähvardas oma naise autot rikkuda, et naisest lahti saada. See on üsna sarnane leedi Di aastatetagusele hirmule.

 

Autoga ei tehtud siiski midagi?

Kõnealune SAS-is teeninud mees, keda tuntakse vaid nime Sõdur N (Soldier N) all, olevat rääkinud, et eriüksus kasutas Pariisi tunnelis tugevat valgusvihku, mis autojuht Henri Pauli pimestas ning seejärel õnnetuse põhjustas. Ametliku versiooni kohaselt oli autojuht aga purjus, kuigi nii Al Fayedi kui ka Henri Pauli perekonnad on algusest peale öelnud, et tegemist oli tapmisega ning asitõendid on võltsitud.

 

Salateenistus jälgis Dianat väga pingsalt

16 aastat pärast traagilisi sündmusi on välja ilmunud ka allikas, kes ütles Sunday Expressile, et Briti luureteenistus GCHQ kuulas pealt ja lindistas Diana mobiilikõnesid. Ilmselt oli aga jälgimine veelgi tõhusam, ning Diana telefoni mikrofon salvestas kõiki hääli ka siis, kui mobiil ise välja oli lülitatud. Kui need salvestused avalikuks tehtaks, heidaks need ehk ka valgust Diana tapmise asjaoludele. Telefonisalvestuste olemasolu tuli ilmsiks vahetult pärast seda, kui sama ajaleht sai Prantsusmaalt kinnituse, et CCTV salvestused Diana surmaööst siiski eksisteerivad. Mitmed neist kuuluvad erafirmadele, kes kasutasid ära Prantsusmaa rangeid privaatsust puudutavaid seaduseid, mis ei sundinud neid linte politseile üle andma.

Kõige olulisem kaamera, mis jälgis liiklust õnnetuskohas, oli väidetavalt kas välja lülitatud või rikkis. Siiski kommenteeris üks turvakaamerate operaator, et salvestused oleksid olnud kättesaadavad, kui inimesed oleksid seda tahtnud: “Tõsiasi on, et kasutati iga vabandust, et teha kindlaks, et filmilindid jääksid saladuseks.”

Pascal Poulain, kes oli Pariisi Informatsiooni- ja kontrollkeskuse juht, mis vastutas ka Alma tunneli turvakaamera eest, rääkis Briti uurijatele, et konkreetne kaamera, mis oleks pidanud õnetuse hetke salvestama, oleks justkui olnud üle võetud, sest neil endil puudus kontroll kaamera üle täielikult. Samas ei välistanud ta ka, et tegemist oli lihtsalt kaamera rikkega.

 

Avariisse sattunud auto jupid varastati paar kuud enne õnnetust

Üks huvitav seik, mis lisab veelgi kahtlusi, on see, et õnnetusse sattunud Mercedes, mis kuulus Ritzi restoranile, varastati paar kuud varem ning leiti taas kaks nädalat hiljem Pariisi eeslinnast, kusjuures autolt oli eemaldatud paar väga spetsiifilist elektroonilist juppi – leiti, et puuduvad elektriaknaid, roolivõimu ja pidurite blokki reguleerivad osad.

 

Loe rohkem teooriaid Diana surmast eelmisest Telegrami artiklist.

 

 

 

Allikad: Sunday Express, Sunday Express 2, CNN, Daily Mail

Foto: mix-d.org

 

Toimetas Maarja Aljas

 



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt