8 levinud magamisasendit ja nende mõju tervisele

15. märts 2019 kell 13:40



On selge, et igaüks meist magab ning enamus inimestel kujuneb selleks välja ka lemmikasend. Ometi võib kehahoiak, mis tundub mugav, osutuda kahjulikuks näiteks seljale või kaelale. Veebiportaal Memolition tõi välja kaheksa levinud magamisasendit ning uuris, millist mõju võivad need tervisele osutada.

 

  1. Selili, käed kõrval
    Seda asendit peetakse kõige paremaks selgroole ning see on hea ka kaelale, kuni ei kasutata liigselt patju. Kahjuks kiputakse selili magades rohkem norskama kui mõnes teises asendis ning uneapnoe on tugevalt seotud just selle asendiga.
  2. Selili, käed üleval
    Asend, mida kutsutakse ka meritäheks on samuti selja jaoks hea. Selili magamine aitab ka ennetada näokortsude ja vistrike teket, sest nägu ei puutu padjaga kokku. Aga nagu esimese positsiooni puhulgi, võib selline asend siiski põhjustada norskamist ning olla halb, kui kannatate näiteks kõrvetiste või reflukshaiguse käes. Käte ülevalhoidmine võib põhjustada pinge õlgades, mis tekitab hiljem valu.
  3. Kõhuli
    Kõhuli magamine võib kaasa aidata seedimisele, aga kui magaja ei ole just avastanud viisi, kuidas läbi padja hingata, keeratakse pea ühele küljele ning see paneb kaela pingesse. Ühtlasi võib see asend põhjustada seljavalu, sest selgroo kumerus pole toetatud.
  4. Looteasendis
    Palliks kõverdunult, põlved üles toodult ja lõug allapoole suunatult magada võib olla mugav, aga see võib kaela- ja seljavalu põhjustada. Ühtlasi võib kõverdunult magamine piirata sügavat hingamist. See asend sobib kõige rohkem neile, kes norskavad või on rasedad.
  5. Külili, käed kõrval
    Sellises asendis on selgroog kõige paremini toetatud ja see asend võib aidata vähendada selja- ja kaelavalu ning uneapnoed. Miinuseks on naha kiirem vananemine tänu raskusjõule, mis võib põhjustada kortse, rindade rippumist ning õla ja käsivarre valu piiratud verevoolu ja närvidele rõhumise tõttu.
  6. Külili, käed ees
    Sellel asendil on samad miinused ja boonused, mis eelmisel, aga õla ja käsivarre valu saab pole nii suur probleem, kui käed tuua anda ette.
  7. Paremal küljel
    Külili magamise puhul on vahet ka sellel, kummal küljel magatakse. Paremal küljel magamine võib muuta hullemaks kõrvetisi, vasakul poolel aga kurnata siseorganeid nagu maks, kopsud ja kõht. Samas võib vasakul poolel magamine leevendada mao-söögitoru reflukshaigust. Rasedatele soovitatakse tavaliselt magada vasakul küljel, sest see võib parandada loote vereringet.
  8. Padi või tekk kaisus
    Vaatamata sellele, millist asendit eelistatakse, on tõenäoline, et toetades oma keha padja või tekiga võib tulla parem uni. Selili magajatel tasub panna väike padi oma seljakumeruse alla, külili magajatel põlvede vahele ning kõhuli magajatel puusade alla, et toetada liigeseid ning võimaldada endale täisväärtuslikku ja valuvaba lõõgastust.

 

Allikas: Memolition

Artikkel ilmus Telegramis esmalt oktoobris 2013, avaldame selle uuesti rahvusvahelise unepäeva puhul.

Foto: blog.sleepnround.com

 

Toimetas Annika Urvela

 

NB! Telegram tegutseb tänu lugejate abile. Kui sinu arvates on Telegramis ilmuv info vajalik ja oluline, võid soovi ja võimaluse korral meid toetada. Suur aitäh kõigile, kes aitavad olulisi teemasid pildis hoida!

Unlimited MTÜ
EE497700771002818684

BITCOIN
1Hqjxbt8czHcENjDQan5GFL3Qssn4znpAr

DASH
XjUJswujDzLgSgg7Ly8bK6TEo1kwVzaKeV

BITCOIN CASH (BCH)
qp0gdarh8xtte8fygj2ehrud7h4gsugzeqlmamcx3s

ETHEREUM
0x9b67438a7a4cdd88edb14c2880e920a3cba692c6