Kuidas paremini välja puhata: alternatiivsed unetsüklid

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

4. märts 2020 kell 12:16



ml-pusle-729-dreaming-20130322143106192022-620x349Inimene vajab ööpäevas keskmiselt 7–10 tundi und. Aga kas on võimalik, et muutes oma unetsükleid, on võimalik vähem magada ja siiski piisavalt välja puhata? Enamus meist on harjunud monofaasilise unetsükliga, mis tähendab, et me magame ühe pika une öösel ja oleme terve päeva ärkvel. See on praktiline, kuid ebatõhus ning arvatakse, et selline unetsükkel on tegelikult välja kujunenud alles suhteliselt hiljuti, viimase paarisaja aasta jooksul.

 



Neile, kes tunnevad, et tavapärane pikk ööuni ei ole kõige parem lahendus, on välja pakkuda ka teistsuguseid unetsükli variante. Kellele milline sobida võiks, seda peab igaüks ise otsustama. Paljud tunnevad, et monofaasilise unetsükli puhul läheb magamisele liiga palju aega ning samas, seda vähendades oled unine ning pikas plaanis kahjustad oma tervist. Polüfaasilise unetsükli puhul tehakse ööpäeva jooksul erinevatel aegadel mitu uinakut.

Monofaasiline unetsükkel

See koosneb mitmest erinevast unefaasist, millest kõige olulisem on REM-une faas (kiirete silmaliigutustega uni). Monofaasilise une puhul läheb inimene õhtul magama, magab järjest 7–10 tundi ning ärkab hommikul üles. Loomulikult, öises vahetuses töötajate puhul nihkub see päevasele ajale. Üldiselt läheb kehal aega umbes 45–75 minutit, et jõuda tõelise REM-une faasi, mis on vajalik erinevate keha ja aju



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.