Kuidas arvutigeeniused meile koodiribade abil meelelahutust loovad?

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

16. aprill 2023 kell 21:23



Meelelahutustööstus üle maailma on kasvamas kiiresti ning aina enam on nõutud head arendajad, kes oma laialdaste teadmistega programmeerimise valdkonnas loovad uusi ja atraktiivseid võimalusi meelelahutuseks. 

 

Interneti, tehisintellekti ja VR ehk virtuaalreaalsuse ajastul on maailmas koguni üle 3 miljardi inimese, kes ühel või teisel moel armastavad videomänge. See number hõlmab pea poolt maailma elanikkonnast.

Kuidas sünnivad legendaarseks saanud videomängud ja muu meelelahutus, mida nii palavalt kogu maailmas armastatakse? Kes on need inimesed, kes meile selliseid võimalusi loovad?

 

Programmeerijad – kõikide mängude loojad

Kui me räägime meelelahutusest, mida antakse edasi interneti vahendusel, siis võime olla kindlad, et selle loomise taga on hulk spetsialiseerunud programmeerijaid, arendajaid ja disainereid, kelle tööks on jõuda mõttest teostuseni.

Enamasti on meelelahutuseks veebilahendusi loovad inimesi olnud ka ise huvitatud videomängudest ning see on tasapisi sillutanud teed ka arvutite maailma tugevale tundmisele. Tänu kogemuste pagasile, mis on saadud videomängude mängimise teel on ka arendajana lihtsam aru saada tööde kontseptsioonist ja sellest, milline peaks see lõppkasutajale välja nägema.

 

Me kõik soovime, et meelelahutus, mida me interneti vahendusel naudime oleks hea graafikaga, kasutajale loogiline ja lihtne. Kui meenutame esimesi konsoolimänge, siis ei lähe meelest nende pikseldatud graafika ja limiteeritud võimalused. Pool hasarti andis mängule juurde oma loovus. Ent tänaseks on asjalood tänu tehnika arengule sootuks teised. Täna me ei tee enam vahet, mis on päris ja mis mitte.

 

Meelelahutus telefonis

Kui veel 20 aastat tagasi tundus nuppudega telefonis olev ussimäng haarava meelelahutusena, siis tänapäeval on telefonis lõputu arv võimalusi meelelahutuse saamiseks. Võtame kasvõi lihtsad mängud, mida telefonis mängida.

Nutitelefonide saabumisega hakkasid videomängud kolima telefoni. Programmeerijad hakkasid keskenduma videomängude ja muu meelelahutuse loomisele just telefoni formaadi jaoks.

Nii nagu on erinevaid mängude liike, on ka erinevad programmeerimiskeeled, milles neid luuakse. Tuntumad nendest on Javascript, Python, C++, CSS ja teised. Enamasti loetakse kõikide online mängude aluseks C++ programmeerimiskeelt, kuid ühes tootes võib olla kasutatud ka mitut erinevat keelt.

Selliste arendusviiside abil jõuavad meieni kuulsad videomängud nagu Battlefield, Need for Speed või näiteks viimasel ajal populaarsust kogunud Fortnite.

Samadel alustel on loodud ka paljud populaarsed online kasiino mängud, mis muutuvad aina atraktiivsemaks. Meie turult võib tuua näiteks kiirkasiino slotid, mis on loodud just ülaltoodud lahenduste abil parimate programmeerijate poolt. Kiirkasiino slotid on disainilt läbimõeldud, annavad edasi soovitud ajastut, meeleolu ja õhkkonda.

 

Videomängud Super Mariost virtuaalreaalsuseni

Programmeerimiskeelte areng ja arendajate enda visioonide areng viis asjad üsna kiiresti ussimängu juurest edasi.

Tänaseks on programmeerijate abil sündimas aina uuemaid ja reaalsemaid võimalusi meelelahutuseks. Olgu selleks siis online kasiinomäng, Fortnite’i lahing või VR-prillide abil dinosauruste maailma sattumine: kõikjal on loomisprotsessis kaasatud suurepärased arendajad, kes on aastakümnetega soovinud meelelahutuse otsijale anda edasi reaalsuse lähedast ebareaalset kogemust. Täna saame öelda, et see on tõepoolest õnnestunud.

Kui panna pähe VR-prillid, siis võime kaotada reaalsustaju, sest meid mässitakse uude reaalsusesse nii elutruult, et seda on kohati võimatu eristada pärismaailmast.

 

Kokkuvõtteks

Raske on ennustada, kuhu areneb tehnoloogia. Me ei räägi isegi mitte sellest, mis juhtub kümne aastaga, vaid ka see, mis on lähiaastatel ees, on üsna võimas.

Lahendused, mida aitavad luua AI ehk tehisintellektile põhinevad mootorid saavad olema üsna meeliülendavad. Tundub nagu mõne järgneva põlvkonna jooksul muutume ise juhtmest laetavaks Android-versiooniks inimesest ja kes siis enam määrab, kumb on tehis- ning kumb pärisintellekt?

Loodetavasti on siiski tunded need, mis jäävad eristama inimest ja inimese poolt loodud tehistarkust.

 

Toimetas sisuturundus

 


Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt