Naabrid: Soomes on 1,5 tundi kestev tööleminek normiks muutumas

30. september 2013 kell 16:01



highspeed_fiSoomes on 1,5-tunnine sõit tööle muutumas normiks

Soomes plaanitakse sundida töötuid võtma vastu kuni 1,5 tunni bussi- või rongisõidu kaugusel olevaid töökohti. See muudatus plaanitakse peagi seadusandlusse sisse viia, toetamaks regionaalarengut. Praegu võib töötu keelduda pakutavast töökohast, kui see on üle 80 km kaugusel tema elukohast. Töötute seisukoht paistab olevat, et see muudatus mitte ainult ei meeldi neile, vaid olevat lausa surnuna sündinud idee. Link.

 

Elopi boonusdiil üllatas Soomes kõiki – ka selle kokkuleppijaid?

Nokia müük tundub olevat juba taandunud taustaks praegu hoopis kuumema kõrvalteema taha: Microsoftist Nokiat juhtima tulnud ja Nokia Microsoftile müümise järel taas Microsofti tagasi minev Stephen Elop sai tänu kummalisele boonusdiilile kõvasti rikkamaks. Paraku ei oska keegi sellist lepingupügalat eriti põhjendada ega mäleta ka selle autorit ja toetajaid. Link.

 

Marimekkol ajab üks kopeerimissüüdistus teist taga

Kui selle aasta esimeses pooles üllatas Soome disaini lipulaev Marimekko soomlasi üsna negatiivselt kahe erineva kopeerimisjuhtumiga vahele jäädes, kuna oli kasutatud teiste autorite mustreid nende teadmata, siis sügise algus lisas samal teemal taas negatiivseid emotsioone, sest üles on kerkinud veel kaks uut mustrite “laenusüüdistust“. Link 1, link 2.

 

Suur-Helsingis on ühistransport populaarne

Kui seni ennustati, et Soome pealinnapiirkonnas poolsada aastat kestnud trend, kus ühistranspordi osakaal langeb ja autodega liikujate osakaal kasvab, jätkub aastani 2035, siis hiljutisest uuringust selgus, et esimest korda 50 aasta jooksul on ühistranspordi kasutamise kasv osutunud kiiremaks autoga liikumise kasvust. Üle poole pealinna leibkondadest on autotud, alla poole noortest teeb endale juhiload ning autodega liikujate osakaal kasvab ühistranspordi omast kiiremini ainult pensioniealiste seas. Link.

 

Vallandamine käib Soomes vana malli järgi

Soomes kehtivat töötajatest sundvabanemisel, kui neile enam tööd pakkuda ei ole, vana mall, mille alusel, järgides ammuseid AÜ-ga tehtud kokkuleppeid, lastakse esimeses järjekorras lahti nooremad, üksi elavad, lasteta ja väiksema pädevusega töötajad. Link.

 

 

Foto: raileurope.co.uk

 

Toimetas Ain Hinsberg