EL arendab projekti, mis lubab politseil autosid distantsilt peatada

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

31. jaanuar 2014 kell 15:04



asocialnetwoEuroopa Liit arendab The Telegraphi ja BBC andmetel projekti, mis näeb ette uutesse autodesse kaugpeatamise võimaluse lisamist. Projekt võimaldaks jõustruktuuridel peatada sõidukeid distantsilt, vaid ühe kontrollkeskuses tehtud nupulevajutusega, mis aitaks vältida muu hulgas ka ohtlikke tagaajamisi. Samas ohustaks see vabadust ja oleks taas üks samm kontrollühiskonna suunas.

 

Euroopa Komisjonilt sisejulgeoleku operatiivkoostöö komiteele (COSI, The Standing Committee on operational cooperation on internal security2013. aasta 4. detsembril koostatud dokumendis, mis sisaldab erinevaid ettepanekuid uuteks jälgimis- ja jälitusmeetmeteks, on muu hulgas ka punkt pealkirjaga “Sõidukite kaugpeatamine” (Remote Stopping Vehicles). Programm näeb ette standardiseeritud lahenduse väljatöötamist, mida võidakse hakata paigaldama kõigile Euroopa Liidus müüdavatele uutele autodele. Lisaseadme autodesse paigaldamist võidakse alustada juba käesoleva kümnendi lõpus.

Projekt kannab nime “Euroopa õiguskaitsetehnoloogia võrgustik” (ENLETS, European Network of Law Enforcement Technologies). ENLETS-i kuueaastane programm sisaldab ka veel jälitusinfo vahetamise ja numbrimärkide automaatuvastamise lahenduste väljatöötamist. Ehkki politsei automaatne autode kaugpeatamise programm on veel arendamisel, arvatakse, et selle süsteemi kasutuselevõtmisest oleks palju kasu.

Andmekaitsjad ja inimõiguste eest võitlejad viitavad aga sellele, et autode distantskontrolli lahendus võib tekitada selle pahatahtliku ärakasutamise ohu, samuti pole selged distantspeatamisega kaasnevad liiklusohud. Usutakse, et selline tehnoloogia ohustaks tõsiselt kodanikeõigusi.

Projektiga Euroopa Liidu juures tegutseva sisejulgeoleku operatiivkoostöö komitee (COSI) nõupidamisel osalevad Eestist siseministeeriumi ja selle haldusala ametnikud, samuti justiitsministeeriumi esindajad.

Siseministeerium ei ole projekti osas Telegrami küsimusele veel vastust saatnud.

 

Allikad ja lisalugemist: Auto24, Telegraph, BBC, Siseministeerium

Foto: phys.org

 

Toimetas  Mariann Joonas