Euroopa teedel asutakse testima esimest n-ö soolveel töötavat autot

17. september 2014 kell 17:11



image_quant_01Elektrolüütiderikast lahust kasutava läbivooluelemendi-akuga superautot esitleti esimest korda 2014. aasta märtsi alguses Genfi autonäitusel. Siis veel ei usutud, et võrdlemisi uus ja tundmatu firma suudab reaalselt valmis ehitada “soolveel” töötava kiire ja keskkonnasõbraliku auto, kuid nüüdseks on asutud QUANT e-Sportlimousine’i testima Euroopa teedel.

 

Kõnealune auto kasutab spetsiaalset NanoFLowcell tehnoloogiat ning selle loojad väidavad, et auto tippvõimsus on 920 hobujõudu (680 kW), see saavutab kiiruse 100 km/h vaid 2,8 sekundiga, tippkiiruseks on 350 km/h ning seda kõike kahjulike emissioonideta. Sellised numbrid olevat võimalikud tänu uudsele läbivooluelementide süsteemile, mis varustab auto nelja elektrimootorit vooluga, mis on saadud kahe elektrolüütiderikka (kõrge metallsoolade kontsentratsiooniga) lahuse vahelisest elektrokeemilisest reaktsioonist. Auto loojad ei soovi oma süsteemi tööpõhimõtteid detailselt jagada, kuna nad pole lõpule viinud kõiki seaduslikke samme ülemaailmses patenteerimissüsteemis. Küll aga kinnitavad nad, et süsteem on efektiivne, võimaldades toota ja hoiustada suurt kogust energiat keskkonnasõbralikul moel.

Esimesel QUANT e-Sportlimousine’i prototüübil on kaks 200-liitrist paaki ning kui selle tippvõimsus on 680 kW, siis püsiv võimsustase on 480 kW (653 hobujõudu). Auto suudab ühe laadimisega sõita umbes 400-600 km ning tarbib energiat 20 kWh /100 km. Loojate sõnul võivad läbivooluelemendid läbida 10 000 laadimistsüklit, ilma et nendes hakkaks tekkima efektiivsuse langust ning praktiliselt olematuks jääb ka iseeneslik tühjenemine.

E-Sportlimousine ise on küll väga kallis auto, kuid auto väljatöötanud ettevõte on andnud lootust, et nende säästlikke lahendusi hakatakse tulevikus praktilisemalt rakendama ning välistatud pole NanoFlowcelli kasutamine kodustes seadmetes, merenduses, raudtee- või lennukitööstuses.

 

Allikad: Intelligent Living, Prestige Electric Car, Nanoflowcell, Green Car Congress

Foto: nanoflowcell.com

 

Toimetas Marlen Laanep