12 põhjust, miks vältida igapäevast soja tarbimist

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

5. august 2020 kell 16:30



Soybeans and PodViimastel aastakümnetel on sojast saanud oluline toksiliste ainete allikas inimeste jaoks. Peamist rolli mängib loomulikult see, et 99% toodetavast sojast on geneetiliselt modifitseeritud, kuid ka mahedalt kasvatatud ja modifitseerimata soja puhul on mitu probleemi. Mugavaid eelvalmistatud ja pakendatud toite tarbides on soja vältimine peaaegu võimatu. Kuid soja võib olla nisu järel üks enim varjatud ja otseseid terviseprobleeme tekitav aine. Allpool 12 põhjust, miks püüda vältida igapäevast soja tarbimist.

 

Soja võib vähendada mineraalide imendumist

Fütiinhape sisaldub väga paljude seemnete kestades ning fütaatide sisaldus ei ole sojas paljudest teistest ubadest ja pähklitest oluliselt suurem. Probleemi võib tekitada aga see, kui tarbime sojat suures koguses. Kui lisaks pooltoodetele tarbida ka sojapiima, tofut ja teisi sojatooteid, siis on tarbitav fütaatide kogus võrreldamatult suurem sellest, mida me teistest pähklitest ja seemnetest saada võime.

Fütiinhappe mõju raua imendumisele on põhjalikult uuritud ning mida suurem on toiduga saadava fütiinhappe kogus, seda enam halvendab see kehas raua ning teiste oluliste mineraalide nagu tsingi, kaltsiumi, magneesiumi ja vase imendumist.

Soja põhjustab lastel kasvuprobleeme

Sojas sisalduvat fütiinhapet ei ole võimalik neutraliseerida tavapäraste meetoditega, nagu leotamine ja idandamine või pikk aeglane küpsetamine. Fütaatide mineraale siduv toime kombineerituna fütoöstrogeenide ja mitmete saasteainetega on tervist kahjustav lastele, keda söödetakse soja baasil tehtud piimaseguga. On leitud, et see pidurdab kasvu ning fütoöstrogeenide ja tavapäraselt kasvatatud soj



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.