Eesti õpilaste seas süveneb funktsionaalne kirjaoskamatus

5. november 2013 kell 10:19



Open-book-pages1903Viljandisse Eesti emakeele õpetajate seltsi sügispäevadele kogunenud õpetajate hinnangul süveneb Eestis järjest enam funktsionaalne kirjaoskamatus, vahendab ERR-i teadusuudiste portaal.

 
Kolumnist Andrei Hvostov rääkis ERR-i raadiouudistele, et laste puhul on täheldatud seda, et kui nad loevad teksti, saavad nad aru üksikutest sõnadest, mitte kogu tekstist ning nukker on teema tema sõnul ka selle poolest, et lapsed ei saa aru isegi kõige elementaarsematest väljenditest.

“Mind rabas näide, mis mulle toodi. Kui suures Tallinna kesklinna koolis küsiti lastelt, mida tähendab sõna “osavõtlik“, siis enamik lastest vastas, et see on selline inimene, kes võtab kõigest osa, on aktiivne, käib kõiksugustel üritustel. Tühine vähemus teadis selle sõna tegelikku tähendust – seda, et osavõtlik inimene on see, kes on empaatiline, võimeline tundma kaasa. Ärme isegi räägi sellest, et lausete mõttest ei saada aru, ka sõnu kasutatakse valesti,“ selgitas Hvostov.

Rapla Vesiroosi gümnaasiumi emakeeleõpetaja Krista Mägi nentis, et mida enam meie lapsed arvutiseeruvad, seda vähem nad oskavad lugeda: “Nende keskendumisvõime on tükk maad väiksem ja praegu järjest allapoole oskamatus lähebki.“

Kui võrrelda Eesti ja Soome õpilaste lugemisoskust, siis näiteks PISA testide tulemused näitavad, et Soome õpilaste lugemisoskus on parem kui Eesti õpilastel.

 

Täispikk artikkel: ERR Teadus

Foto: 4freephotos.com

 

Toimetas Mariann Joonas