Kas Pfizer maksis NFL-i staarile 20 miljonit kaitsepookimise eest?

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

24. november 2023 kell 9:36



Foto: X

Väidetavalt maksis Pfizer Kansas City Chiefsi Ameerika jalgpalli mängijale Travis Kelce´ile 20 miljonit dollarit, et reklaamida “kaks doosi ühekorraga“ COVID-19 topelt-kaitsepookimise ja gripivaktsiini manustamise eest. Lisaks Kelce’ile on Pfizer teinud koostööd ka teiste kuulsustega, et promoda COVID-süste ja teisi ravimeetodeid, näiteks oma ravimit Paxlovid. Nende hulgas on lauljad Pink, John Legend ja Questlove, näitleja Jean Smart, staarkokk Martha Stewart ja olümpiakuldmedalistist ujuja Michael Phelps, vahendab

 

Pfizer maksis väidetavalt Kansas City Chiefsi staarile Travis Kelce’ile 20 miljonit dollarit, et reklaamida „kaks doosi ühekorraga“ COVID-19 ja gripivaktsiini.

Reklaam oli eetris Sunday Night Footballi matši ajal, kus näidati, kuidas Kelce tegeles korraga kahe tegevusega – hamburgeri grillimise ja muruniitmisega –, vilgutades seejärel kahte Super Bowli rõngast ja ütles: „Kaks asja korraga.“ Seejärel on reklaamis pildil naeratav Kelce, kellel on käsivarrel kaks Band-Aidsi, sinine, mis tähistab Pfizeri COVID-19 süsti ja teine gripisüsti.

 

Pfizer kasutab kuulsusi, et päästa oma COVID-19 süsti

Pfizer loodab kahtlemata kasu lõigata Kelce’i populaarsuse kasvust pärast seda, kui teda märgati popstaari Taylor Swiftiga. Kelce teenib väidetavalt 5 miljonit dollarit aastas reklaamidest, sealhulgas McDonald’si, Papa John’si, Walgreensi, Nike ja Tide’i brände promodes. Kuid Pfizeri 20 miljoni dollari suurune tasu on enneolematu, Instagramis võtab Kelce koguni Pfizeri pressiesindaja rolli, kirjutades:

„Minu ajakava juures on aja kokkuhoid võtmetähtsusega. CDC ütleb, et saate selle hooaja värskendatud COVID-19 süsti ja gripisüsti koos, kui olete mõlema jaoks valmis. Sellepärast sain kaks süsti ühekorraga! Küsige oma arstilt või apteekrilt, kas see sobiks ka teile. Või külastage CDC kodulehte vaccines.gov, et saada lisateavet ja panna aeg kinni.“

Fierce Pharma kirjutab: „Pfizer ja tema konkurent mRNA COVID-vaktsiini turul Moderna peavad sel aastal leppima COVID-i revaktsineerimise vähenemisega. New Yorgis asuv farmaatsiaettevõte püüab revaktsineerimist taaselustada. Nad loodavad selgelt Kelce’i kuulsusele, et meelitada Covidi ja gripi vastu vaktsineerima rohkem inimesi.“

Lisaks Kelce’ile on Pfizer teinud koostööd ka mitmete teiste artistide ja sportlastega, et reklaamida COVID-süste ja muid ravimeetodeid, näiteks COVID-ravimit Paxlovid. Nende hulgas on lauljad Pink ja Questlove, näitleja Jean Smart ja olümpiakuldmedalistist ujuja Michael Phelps.

Vaata ka:

Kas koostöö kuulsustega töötab?

Viidates ajakirjas Frontiers in Behavioral Neuroscience avaldatud ülevaatele, ei ole tervisekäitumise muutuste motiveerimine lihtne ülesanne.

Retseptiravimite reklaamimine on seaduslik ainult USA-s ja Uus-Meremaal, kuid nendes kahes riigis peetakse seda heaks turundusvahendiks. Dividendide prognoosimise firma Woodseer tõstis esile Novo Nordiski edu kuulsuste palkamisel, et oma tooteid promoda: „Novo Nordiski parimate diabeediravimite reklaamimine kuulsuste abil illustreerib, kuidas kuulsused aitavad kaasa ravimifirmade rahalisele heaolule, kuid annavad märku ka uue farmaatsiatoodete reklaamimise ajastu algusest, mille reeglid on veel kehtestamata. Kiire müügi ja tulude kasv, mida on võimendanud kuulsuste osalemine Novo Nordiski turunduses viimase kahe aasta jooksul, langeb kokku selle vahepealse dividendikasvuga, mis on alates 2021. aastast kasvanud 42%.“

Novo Nordiski “kõhnenemise pillidele“ Ozempicile ja Wegovyle on hoogu juurde andnud ka kuulsused, kusjuures Woodseer märgib: „Ozempici ja Wegovy praegust edukat ja prognoositavat stabiilset kasvu on enamasti mõjutanud kaks sündmust: akrediteerimine tulenes usaldusväärsetest kliinilistest uuringutest kogu maailmas ja suurenenud nõudlusele tänu kuulsuste edukale reklaamitegevusele.“

Lisaks Kelce’ile on Pfizer oma COVID-19 süsti reklaamimiseks kasutanud ka teiste kuulsuste abi. Reklaamikampaanias pealkirjaga „Got Yours?“ on osalenud lauljad John Legend ja Charlie Puth, jalgpallur Megan Rapinoe ja staarkokk Martha Stewart, kes kõik näitavad sinist Band-Aidi, mis osutab sellele, et nad on saanud Pfizeri COVID-19 kaitsepookimise. Kuid Fierce Pharma sõnul: Pfizer teatas oma kolmanda kvartali finantstulemustest, et registreeris 5,6 miljardi dollari suuruse summa koroonaviiruse ravimitega seotud varude mahakandmise ja muude tasude eest, millele lisandus 4,2 miljardi dollari suurune väljaminek, mis oli seotud umbes 7,9 miljoni Paxlovidi doosi tagastamisega USA valitsuselt. Oma COVID-frantsiisi müügi vähenemise ja dooside mahakandmiste tõttu soovib Pfizer 2024. aasta lõpuks teha drastilisi kärpeid 3,5 miljardi dollari väärtuses aastakuludes, sealhulgas sel aastal oodatav 1 miljard dollarit.“

 

Ravimitööstus kulutab tohutuid summasid oma toodete turustamiseks

Retseptiravimite, tervishoiuteenuste, laboratoorsete testide ja isegi haiguste teadlikkuse turustamine on USA-s suur äri ning kulutused on alates 1997. aastast pidevalt tõusnud. Sel aastal olid kulutused meditsiiniturundusele 17,7 miljardit dollarit.

Tervishoiuteenuste DTC turundus kasvas 542 miljonilt dollarilt 2,9 miljardi dollarini, kusjuures kulutuste kasv oli eriti märkimisväärne haiglate, hambaravikeskuste, vähikeskuste, vaimse tervise ja sõltuvuskliinikute ning meditsiiniteenuste, näiteks koduse tervishoiu jaoks.

Lisaks DTC reklaamile teeb ravimi- ja farmaatsiatööstus endiselt turundust otse tervishoiutöötajatele.

Jällegi, ainult USA ja Uus-Meremaa lubavad DTC retseptiravimite reklaamimist. Ja võrgustikus avaldatud uuring näitab, et ravimifirmad kulutavad rohkem patsientidele madalama kliinilise kasuga ravimite reklaamimiseks kui need, millel on suurem kliiniline kasu.

Samal ajal hindavad Prantsusmaa ja Kanada tervishoiuasutused retseptiravimeid, aidates tarbijatel mõista, kuidas üks ravim toimib võrreldes turul olevate alternatiividega. USA-s seda ei tehta, kuid kui teadlased kasutasid Prantsuse ja Kanada andmeid, leidsid nad, et 92 USA 135-st enimmüüdud retseptiravimist pakkusid patsientidele madalat lisakasu.

 

Ainult 7,1% täiskasvanutest on saanud uuendatud COVID-19 kaitsepookimise

Pfizer soovib tõenäoliselt suurendada oma COVID-19 süstide müüki. Umbes neli nädalat pärast uuendatud COVID-19 süsti kasutuselevõttu 2023.–2024. aasta septembris avaldasid USA Haiguste Tõrje ja Ennetamise Keskus (CDC) oma riikliku immuniseerimis- ja hingamisteede haiguste keskuse (NCIRD) riiklike immuniseerimisuuringute (NIS) andmed.

Dr Camille Kotton Harvardi meditsiinikoolist ütles, et 7. oktoobri 2023 seisuga sai uuendatud COVID-19 süsti ainult 2,1% täiskasvanutest ja 19,14% lastest. Uuringust selgus, et 24,6% täiskasvanutest ütles, et nad “kindlasti“ saavad süsti, mis on vastuolus tegelike numbritega, kes seda tegid, samas kui 37,6% ütles, et nad “tõenäoliselt või kindlasti ei vaktsineeri.

Lisaks ütles 37,7% vanematest, et nad „tõenäoliselt või kindlasti ei lase oma last vaktsineerida“, võrreldes 33,8%-ga, kes ütlesid, et nad “kindlasti“ teevad oma lapsele süsti (vt siit).

Allikas: mercola.com

 

Toimetas Revo Jaansoo



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt