Tesla “lendav taldrik” on teadlaste huviorbiidis ka tänapäeval

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

25. jaanuar 2017 kell 11:39



Nikola Teslat (1856–1943) peetakse üheks innovaatilisemaks leiutajaks läbi aegade. Legendi tema ümber kasvatasid nii spekulatsioonid kohtumistest tulnukatega kui ka teadlase kavandatud lennukad ja utoopilised ideed. Tesla elule ja saatusele lisas salapära ka USA võimude otsus konfiskeerida tema patendid riigi julgeoleku nimel. Hoolimata hullu teadlase kuvandist on selge see, et Tesla oli geniaalne insener, kes leiutas arvukalt inimühiskonda arendavaid seadmeid, sealhulgas ka oma sõnul tõhusalt toimiva ja ohutu “lendava taldriku”.

 

Tesla esitas üle saja aasta tagasi taotluse saada patent omapärasele lennumasinale, mida ta ise kutsus maailma esimeseks lendavaks taldrikuks. Masina sisemuses oli gürostabilisaatori süsteem – kettakujuline kondensaator, mis tootis lendamiseks piisavat jõudlust ning mitu väiksemat kondensaatorit, mis võimaldasid taldriku lennusuunda kontrollida. Lennumasinale olid muu hulgas parema nähtavuse jaoks paigaldatud kvadrantidena elektro-optilised läätsed, mis võimaldasid piloodil näha kõike ümbritsevat. Aparaadi üheks puuduseks oli selle enda energiaallika puudumine, kuid selle probleemi kavatses Tesla lahendada vabaenergiat tootvate ja juhtmevabalt levivate tornidega. Paraku tuli tal tornide rajamisest ja lennumasina edasiarendamisest loobuda rahaliste raskuste tõttu.

1911. aastal kirjeldas Tesla oma lennumasinat The Sunis avaldatud artiklis, öeldes, et sellel ei ole propellereid ega muud ajastuomast lennukiaparatuuri. Tema sõnul pidi masin olema väike, kompaktne, äärmiselt kiire ning ohutu ka tugeva tormi korral. Masinat pidi saama ehitada igas suuruses ning kandmaks erinevaid raskusi. Samal aastal kirjutati Tesla lennumasinast ka New York Heraldis, kus täpsustati, et tegu ei ole tüüpilise lennuki ega õhust kergema lennumasinaga nagu Zeppelini-tüüpi masinad. Tesla väitis, et tema lennumasinat ei mõjuta tuul ega turbulents ning see püsib kindlalt õhus pikema aja jooksul – seda kõike tänu lennuki mootori güroskoopilisele tegevusele, millele lisavad töökindlust kaks seadeldist, mille olemust ta ei soovinud veel avalikustada.

Pärast Tesla surma konfiskeeris USA salateenistus kõik Teslale kuulunud patendid riigi julgeoleku nimel, mis jättis õhku palju vastuseta küsimusi. On spekuleeritud, et Tesla lennumasinat on ehitanud ja kasutanud nii Natsi-Saksamaa, USA kui ka Hiina. Tesla pealtnäha utoopilised ideed on olnud aga pidevalt teadlaste ja teadusentusiastide luubi all ja nende töökindlust ning erinevate leiutiste võimalikkust katsetatakse vilkalt tänapäevalgi.

 

Allikad: Ancient CodeHenry MakowTwenty-First Century Books

Pilt: unariuswisdom.com

 

Toimetas Allar Pajuste

 

NB! Telegram tegutseb tänu lugejate abile. Kui sinu arvates on Telegramis ilmuv info vajalik ja oluline, võid soovi ja võimaluse korral meid toetada. Telegrami lugeja vabatahtliku toetuse tegemiseks vajaliku info leiad siit.



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt