Päevane uinak aitab parandada mälu ja suurendada loovust

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

23. aprill 2020 kell 9:24



sleep

Mitmetes maailma osades on pärastlõunane uinak loomulik päeva ja kultuuri osa. Kõik lähevad paariks tunniks koju puhkama, mitmed ärid suletakse ja lisaks öörahule peetakse ka pärastlõunast siestarahu. Kuid põhjamaades ja USA-s nähakse lõunauinakut pigem luksuse või lihtsalt laiskusena. Kui pärastlõunal uni peale kipub ning sa ennast selle pärast süüdi tunned, siis tea, et muretsemiseks ei ole tegelikult põhjust. Pärastlõunane puhkus on meie loomuliku ööpäevarütmi osa ning see on meie tervisele hea.

 



Isegi siis, kui oled saanud piisavalt pika ööune, väheneb pärastlõunaks meie võime keskenduda ja mõtteselgust hoida. Tänapäeval on see kergelt ebamugav nähtus, mida sageli lahendatakse kofeiinijookide abil, kuid iidsetel aegadel võis selline tähelepanu hajumine olla elu ja surma küsimus. Olenemata sellest, kas sul on vaja lõpetada oluline projekt või jahtida toitu, et elus püsida – kõigest 15–20 minuti pikkusest puhkusest võib piisata, et su mõistus oleks taas värske.

Uinak värskendab mõistust, suurendab loovust ja intelligentsust ning aitab elada pikemat ja tervemat elu. See tava saavutab aina enam heakskiitu ka mõningate suurte korporatsioonide kontorites – näiteks Google ja Apple võimaldavad enda töötajatele uinaku tegemist. Mitmed uuringud on kinnitanud, et lühike uinak aitab parandada teadvelolekut ja produktiivsust. Ning kellele ei meeldiks ülemus, kes lubab sul lõuna ajal korraks tukastada.

Colora



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.