Lõunauinak teeb erksamaks ja parandab sooritusvõimet

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

16. aprill 2021 kell 12:15



Businesswoman napping.Lõunauinakusse suhtutakse enamasti kui harjumusse, mis kuulub väikelaste, vanemate või haigemate inimeste päevakavva. Seetõttu kiputakse lühikesele päevauinakule liiga vähest tähtsust omistama, kuid nüüd on hakanud selline mõttelaad muutuma. Üha enamad uurimused tõestavad lõunauinakute kasulikke omadusi ja seda, et paljud inimesed vajaksid väikest päevast unepuhkust. Kuid nagu iga hea asjaga, tuleb ka uinakuga osata piiri pidada – liiga pikk puhkepaus võib teha hoopis uimasemaks, vähendades tahtmist tööd teha.

 

Hoiakuid lõunauinakute suhtes võib leida seinast seina ning neid kujundab osaliselt ka ajastu. Inglaste puhul saab näiteks tuua ühe äärmusena Margaret Thatcheri ja teisena Winston Churchilli. Raudne Leedi magas öösiti vaid neli tundi ning ei teinud päeva jooksul lisauinakuid, kuid Churchill armastas teha päeva keskel paaritunnise uinaku ning pärast tegusat päeva läks uuesti magama kesköö paiku.

Churchill on öelnud: “Loodus pole loonud inimkonda töötama kella kaheksast hommikul kuni keskööni ilma õndsa unustuse värskenduseta vahepeal, mis isegi siis, kui see kestab vaid 20 minutit, on piisav, et uuendada kõiki eluliselt tähtsaid jõude.”

Uinaku pikkus ja une tüüp kindlal eesmärgil

Lõunauinaku pikkus ning  une tüüp aitavad parandada kindlaid tegevusi. Näiteks aitab 20-minutiline ehk 2. staadiumi uinak parandada erksust, keskendumisvõimet ja motoorseid oskusi (näiteks trükkimise või klaverimängimise) õppimise tõhustamiseks, samuti tõstab see tuju. Sellise uinaku puhul võib võtta enne magama minemist tassikese kohvi – kuna kofeiin hakkab mõjuma alles 20–30

Palun oota...
TEGEMIST ON TASULISE ARTIKLIGA, EDASI LUGEMISEKS PALUN VALI MAKSEMEETOD


Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt