Kuidas lõbusalt aega veeta, kui ei soovi rahvarohkeid kohti külastada?

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

6. märts 2020 kell 18:55



Käesoleva gripi-, koroona- ja teiste viiruste hooaja valguses mõtlesime teha väikese ülevaate sellest, kuidas jätkata aktiivset eluviisi nii, et ei peaks kokku puutuma suurte massidega.

 

Ent alustuseks hoolitse oma tervise eest! Kui oled otsustanud oma aega rohkem tubaselt veeta, ära unusta, et ka kodu peaksid korda päevas tuulutama ja iseennast turgutama. Vaata, et toidukappides leiduks täisväärtuslikke toiduaineid ja söö kindlasti iga päev ka rohkelt värskeid puu- ja juurvilju.

1. Liikumine. Isegi, kui sa ei soovi minna spordisaali pisikuid vahetama, on hea tervise aluseks kehaline aktiivsus. Sel talvel on meid õnnistatud harukordselt soojade ilmadega, nii et tervisejooks või -kõnd ei tohiks kellelegi suuremaid raskusi tekitada. Kindlasti leidub tänavaid, parke ja metsaaluseid, kus rahvast liigub pisut vähem. Ja kutsu ka sõber kaasa, koos on lõbusam!

2. Õpi midagi uut! Tänapäeval on kodus viibides meile kätte saadaval nii palju erinevaid kursuseid ja koolitusi, et igaüks leiab oma. Mitmetest koolitustest ja konverentsidest oleme teinud kokkuvõtteid ka Telegramis.

3. Raamatute lugemine. Kui sul on öökapil, e-lugeris või audioraamatute kataloogis posu teoseid ootamas, siis on just nüüd see hetk, kus võtta rohkem aega nende lugemise või kuulamise jaoks. Mõtle ise – kui nädal aega järjest iga päev tund või paar teleka vaatamise asemel raamatut loed, siis nädala pärast oled juba paljude teadmiste või praktikate võtta rikkam!

4. Lõbutse! Kõige parem lõbusalt aega veeta on midagi lõbusat tehes! Kui rahvarohketesse kohtadesse minna ei soovi, leiad rea lõbustusi ka interneti vahendusel. Internetimängude maailm on suur ja lai, mänge on nii harivaid kui ka puhtalt meelelahutuslikke ning leidub muidugi ka selliseid, kus saab oma õnne proovile panna.

5. Võta ette suurpuhastus. Mis võiks olla veel puhastavama ja värskendavama mõjuga, kui kodune suurpuhastus? Lisaks tolmu võtmisele ja pesemisele tee suurpuhastus ka oma kappides ja riiulites – sorteeri välja, milliseid asju sa enam ise ei kanna ja kasuta, ning leia neile uus otstarve annetades või müües.



Kui sa ei oska otsustada, milliseid asju jätta, mida ära visata ja ära anda, aitavad sind näiteks sellised raamatud: Kaisa Lattu “Asjadest lahtilaskmise kunst” või ülemaailmne bestseller, Marie Kondo “Jaapani korrastuskunst”. Kui aga arvad, et koristamine küll lõbusa tegevuse alla ei kuulu, siis kõik on suhtumise küsimus – mõtle kui mõnus on olla korras kodus! Ja teadjamad räägivad, et kui saad kodu korda, hakkavad korrastuma ka kõik, muud asjad sinu ümber (ja sees).

6. Suhtle pere ja sõpradega. Mine külla või kutsu pere / sõbrad endale külla ja veetke koos kvaliteetaega – tehke süüa, mängige lauamäge või vaadake mõnda filmi. Kui aga mõni lähedastest on haigeks jäänud, korraldage temaga konverentskõne, mängige midagi interneti vahendusel ja viige talle üllatusena soe toit koju (või tellige selleks kuller).

7. Vaatle loodust! Kui sa õues sportida ei taha, siis mine niisama metsa või mere äärde jalutama – lisaks värskele õhule saad “kauba peale” ka muid hüvesid, sest teaduslikult on tõestatud, et looduses viibimine toob kasu tähelepanuvõimele ja vaimsele tervisele.

Kui iga hetk ei ole võimalik keset tööpäeva minna ennast õue tuulutama, siis piisab ka sellest, kui korraks tõsta pilk ja vaadata loodusesse. Hea vaade aknast oleks parim, kuid ka pildist piisab. Melbourne’i ülikooli teadlased Kate E. Lee juhtimisel uurisid, kuidas mõjub üksluiste ja pidevat tähelepanu nõudvate tööülesannete sooritamisele see, kui võtta 40 sekundi pikkuseid mikropause ning vaadelda nende hetkede jooksul rohelusse. Teadlased leidsid, et see on aju värskendava toimega ning aitab tähelepanuvõimet parandada.

Ja ennekõike tunne rõõmu iseenda seltskonnast – siis võtad lõbusalt kõike, mis ette võtad!

 

Foto: Lisa Fotios / Pexels

 

Toimetas Sander Soomaa



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.