Ajatu: Neli tehnikat teadlikuks unenägemiseks

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

9. detsember 2019 kell 20:08



daniel_bw

David Steinbock on disainer, kirjanik, etnograaf ja lektor, kes hiljuti omandas doktorikraadi Stanfordi ülikoolist ja on külalisprofessor Tokio Keijo ülikoolis. Oma doktoritöö kirjutas ta vaikusest kui ühest inimsuhtluse vormist. Vabal ajal võib Davidi leida kaamera tagant, laule kirjutamas või unenäomaailmades seiklemas.
Järgnevalt avaldame selle loomingulise mehe neli tehnikat teadliku unenägemise omandamiseks.

Seekordne “Ajatu” ehk n-ö bestseller Telegrami varasalvest ilmus meil esmalt veebruaris 2014.

 

“Igal aastal viin ma läbi töötuba nimega “Teadliku unenägemise kung fu: kuidas olla oma unenägudes ärkvel, nii et suudad toimuvat kontrollida, elada läbi oma kõige julgemaid unistusi, suhelda alateadvusega ning lahendada loomingulisi või isiklikke probleeme.”  See on üks lõbus ja lummav värk.

Olen kogenud “elavaid” unenägusid 3-aastasest peale ning pean end edasijõudnud tasemel iseõppinud unenägijaks. Järgnev artikkel kajastab minu tehnikate süsteemi, mis on vajalikud selleks, et kogeda regulaarselt teadlikke unenägusid. Siin on neli lihtsat sammu, mida praktiseerida iga päev eri aegadel. Õnn kaasa ja olgu teil lõbus!”

David Steinbock

 

Unenägemine on distsipliin

Teadlik unenägemine on distsipliin, mis eeldab pühendumist ja korrapärast harjutamist. Hea uudis on aga see, et tulemuste saavutamiseks vajalik pingutus on ainult vaimne töö.

Esmalt võta hetk ja küsi endalt, miks sa tahad seda teha. Siin tuleb juhinduda oma tunnetest ja emotsioonidest. Lülitu oma emotsioonidele, mis peituvad su intellektuaalse uudishimu taga. Kujutle, mis tunne see oleks kogeda selliseid unenägusid, mida sa tahad. Tunnista endale, et sul on see võime olemas. Luba endale, et rakendad seda võimet. Kui su jõupingutused peaks kunagi vaibuma, meenuta endale seda lubadust ja uuenda seda.

Enda teadliku unenägemise vormi ajamine ei sarnane kuidagi enese heasse füüsilisse vormi ajamisega. Algus on üpris lihtne ning sa hakkad päris kiirelt tulemusi kogema: eredamad unenäod, kõvasti paranenud unenägude mäletamise võime, kõrgendatud teadlikkus ja rahutunne ärkvelajal. Mitmeid nädalaid koged sa täielikult teadvel unenägusid väga juhuslikult, kui üldse. Harjuta aga edasi, sest mingil hetkel jõuad sa sinna punkti, kus toimub dramaatiline läbimurre ja see tugevdab veelgi su pühendumust.

Tippvormi jõudmiseks võib kuluda mitu kuud kuni aasta järjepidevat distsipliini. See oleneb sinu vaimsest jõupingutusest ja veendumusest. Kui oled jõudnud tippvormi, koged teadlikke unenägusid enam-vähem regulaarselt, mitmeid kordi nädalas. Ja kui sa juba vormi oled saavutanud, tekib loomulik harjumus seda edasi hoida. Kogetud elamused muutuvad stiimuliks, mis ajendavad sind jätkama.

Neli distsipliini

Iga distsipliin on võtete kogum, mis on nimetatud aja järgi, millal neid sooritada. Ole kannatlik. Eesmärk on kujundada endale uued harjumused ning see võtab alguses aega. Ära jäta jonni ning sind saadab edu. Igaühel on oma ajaskaala, sul võib asi õnnestuda juba täna õhtuks.

Võta asi käsile samas järjekorras nagu ette antud, liikudes järgmise juurde siis, kui eelmine on enam-vähem käpas, kuni lõp