23. september 2025 kell 10:46

Foto: Rudy and Peter Skitterians / Pixabay
Lätil jätkub praegu raha Rail Balticu põhitrassi ehituseks Iecavasse rajatavast teeninduskeskusest kuni Leedu piirini. Riiast Eesti piirini kulgevat osa projekteeritakse, kuid ehitus ei alga enne rahastusmudeli selgumist, kirjutab ERR.
Iecava on Riiast umbes poolsada kilomeetrit Leedu poole jääv asula, mille lähedale rajatakse üht kahest suurest Rail Balticu põhitrassi ehitamiseks vajalikust keskusest. Teine selline keskus peaks tulema Riiast põhja poole Skultesse, kuid kuna raha Eesti-poolse trassi ehitamiseks pole, ei ole mõtet rajada ka logistikakeskust. Iecavast rajatakse Leedu piirini 45 kilomeetrit raudteed.
Praegu on seal põhitrassi esimese kümne kilomeetri jaoks on mets maha võetud, kuid ehitustööd algavad alles pärast seda, kui kogu ala on üle kontrollitud, et seal poleks ohtlikke lõhkekehi.
Ehitustöid tellitakse osade kaupa vastavalt sellele, kuidas raha laekub. Kuid seni on ka juba kokkulepitud väljamaksed osaliselt hilinenud. Tähtaegade osas lubadusi ei anta, ka Iecava-Leedu lõigu kohta mitte.
Eesti-suunalise töö algus vajab aga valitsuse otsust ja rahastamismudeli (kas erakapitali kaasav PPP või laen) kinnitamist, samas vajaks riigieelarve pigem kokkuhoidu kui uusi investeeringuid. Hetkel näib, et lätlaste prioriteediks on pigem ühendus Leeduga.
Telegram.ee on varem kirjutanud sellest, et lisaks elukeskkonna kahjustamisele ei tasu Rail Baltic mitte kunagi ära ka majanduslikult ja projekt tuleb peatada.
Loe pikemalt: ERR
Toimetas Sander Soomaa
Kommentaarid
Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.