Rail Baltic Estonia juht: tõenäosus aastal 2030 rongiga Pärnusse jõuda on 70–80 protsenti

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

26. juuli 2023 kell 11:59



Rail Baltic Estonia hinnangul on praegu veel kõrge, 70–80-protsendiline tõenäosus, et aastaks 2030 valmib Tallinna ja Pärnu vaheline rongiliin. Sealt edasi Riiga suunduva raudtee ehitustöödega aastaks 2030 valmis saamise tõenäosus on madalam, kajastab ERR. Eelmine, ligi 100 aastat tagasi avatud Tallinn-Pärnu rongiliin suleti 2018. aastal, kuna selle ülalpidamine oli liiga kulukas.

 

Möödunud reedel väljastas tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet esimese ehitusloa Rail Balticu põhitrassile, 9,4-kilomeetrisele lõigule, mida hakatakse ehitama kõige varem järgmisel aastal.

Äripäev kirjutas eile, et kuigi Harju- ja Raplamaa metsadesse on Rail Balticu tarvis ehitatud juba mitmeid ökodukte ja sildu, on kohalikud pigem arvamusel, et nende metsade ja põldude asemele kerkinud betoonhiiud jäävadki niisama seisma. Kuigi oli ka neid, kes arvasid, et kunagi see raudtee siiski tuleb.

Ka Rail Baltic Estonia juht Anvar Salomets ise hindab, et Tallinna-Pärnu liini aastaks 2030 valmis saamise tõenäosus on 70–80 protsenti. “Isegi rahastamispõhises graafikus ma julgen seda kõrgeks hinnata,” märkis Salomets, möönnes samas, et kui Euroopa Liidust ei õnnestu igal aastal vajalikus summas ehituseks raha saada, siis võib projekti valmimine just rahapuuduse tõttu venida. Näiteks oodates uue eelarveperioodi vahendite vabanemist või uusi rahastusvoorusid.

Omaette mureks on ka Pärnu planeeringud. Lõuna-Pärnumaal on nimelt keskkonnamõjude hindamise läbiviimine erinevatel põhjustel veninud (ka loodus ise aitab siin kaasa – toim.) ja kui seda ei ole, ei saa ka raudteed ehitada.

“Pärnus-Riia puhul üks asi on nüüd see rahastamisgraafiku riskid ja teine on Lõuna-Pärnumaa planeerigu risk. Seal, ma ütleks, isegi planeeringu ajakavast tulenev risk on kõrgem,” märkis Salomets. Kui aastaks 2025 seal ehitama hakata ei saa, siis lihtsalt ei ole Salometsa sõnul võimalust, et see aastaks 2030 valmis saaks ja rongiga Riiga saamine võiks mitu aastat venida.

Kui aga Pärnumaal asjad venima jäävad, hindab ta, et on jätkuvalt võimalik ka aastaks 2030 panna liiprid maha ja rong käima vaid Tallinna ja Pärnu vahel.

 

Allikad: ERR, Äripäev, lingid artikli sees

 

Toimetas Mariann Joonas

 



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt