Tallinnas laienes südalinna parkimisala – kontrolörid sattusid hoogu

30. jaanuar 2013 kell 9:00



 

parkimine

Alates uuest aastast laienesid Tallinna südalinna tasulise parkimisala piirid, värsketel südalinna tänavatel parkijad on aga nördinud, et parkimiskontrolörid käivad mitu korda päevas kontrollimas ja teevad trahvi kõigile, kes pole uuele korrale reageerida jõudnud, kirjutab Delfi. Parkimisfirma teatel oli tegu vaid hoiatusega.

“Tatari tänava algusesse ilmus sildike “Parkimiskorra muudatus”. Kui ma muidu olen AS Ühisteenuste töötajate peale sattunud sel tänaval mõned korrad päevas jalutades keskmiselt kord kuus, siis täna edasi-tagasi käies kohe mitu korda,” kurtis üks elanik. “Kõik said trahvi, kes parkisid nii, nagu nad seal eluaeg parkinud on. Terve tänavatäis autosid,” sõnas ta.

“Tasulise parkimisala laienemisega jääb eeldatavasti piirkonna elanikele parkimiseks rohkem ruumi,” ütles aasta lõpus uuendust kommenteerinud abilinnapea Taavi Aas. Südalinna tasuline parkimisala hõlmab uuest aastast Vabaduse väljaku, Kaarli puiestee, Toompuiestee, Tõnismäe tänava, Pärnu maantee, Liivalaia, Pronksi, Jõe ja Ahtri tänava, Mere puiestee, Viru väljaku ja Pärnu maanteega piirneva ala.

AS-i Ühisteenused parkimiskontrolli spetsialisti Martin Tulbakaini sõnul saavad ka nemad aru, et paljud autojuhid ei ole jõudnud uue parkimiskorraga kohaneda. “Seetõttu me ei trahvi, vaid hoiatame sõidukijuhte, kes on jaanuarikuu jooksul südalinna laienenud alas parkinud kesklinna tariifiga. Eeldame, et trahvid, mida linnakodanik võis märgata, on tegelikult hoiatused, millel me juhime tähelepanu muutunud parkimiskorrale.”

Möödunud aasta novembris, kui südalinna parkimistsooni laienemisest teatati, kirjutas Eesti Päevaleht, et linnavolikogu opositsioon ei pea südalinna tsooni laiendamist sugugi geniaalseks mõtteks, millega autode hulka kesklinnas vähendataks. Nii Reformierakonna, IRL-i kui ka sotside volikogu fraktsioon nägid ala laiendamises pigem eesmärki korjata linnakassasse valimiste aastal iga sent, mis võimalik.

“Parkimise eesmärk peaks olema liikluskorralduslik ja tasuline parkimine ei tohiks olla linnale lisatulu allikaks,” ütles Reformierakonna Tallinna piirkonna juht Valdo Randpere. “Muutes südalinna tsooni suuremaks, autode arv seal vaevalt väheneb.”

Mida arvad sina, hea lugeja: kas südalinna tsooni laiendati autode hulga vähendamise või rahateenimise eesmärgil?

 

Loe täispikka artiklit Delfist.

Eesti Päevalehe novembrikuine artikkel siin.

 

Toimetas Mariann Joonas