Coca-Cola panustas üle miljoni GMO-sildistamise vastasesse kampaaniasse

16. jaanuar 2014 kell 12:45



sodas-cans--okpub-mfile-313Coca-Cola suurettevõte omab selliseid kaubamärke nagu Honest Tea, Odwalla, Powerade, Vitamin Water, Simply Orange ja teisi tooteid, mida turustatakse terviseteadlikele tarbijatele. Kuid kõige paremini teatakse neid ikkagi Coca-Cola järgi – see on toode, millel puudub igasugune toitaineline väärtus ning mida peetakse sadu miljardeid dollareid maksva mineva ja sadu tuhandeid elusid hävitava ülekaalulisuse epideemia üheks põhjuseks. Oktoobris tuli avalikuks fakt, et Coca-Cola oli salaja annetanud üle miljoni dollari võitlusesse GMO-de sildistamise eelnõu vastu Washingtoni osariigis.

 

Kuna nõudlus karboniseeritud ja sünteetiliste magustajatega rikastatud joogi järele on langemas, on lootus Coca-Cola kompaniile kasumi toomiseks pandud sellistele toodetele, mida turustatakse tervislikuma alternatiivina. Bloomberg.com andmetel on Coca-Cola uueks kasumikeskmeks selliste kaubamärkide nagu Honest Tea, Powerade ja Simply Orange müük.

 

Salajane ja seadusevastane annetus

Oktoobris avaldati kampaaniate finantseerimise aruannetes, et Coca-Cola oli salaja annetanud üle miljoni dollari võitlusesse GMO-de sildistamise eelnõu vastu Washingtoni osariigis. Selleks pidi osariigi peaprokurör kõigepealt esitama kohtukaebuse organisatsiooni Grocery Manufacturers’ Association (GMA) suhtes, et tuleks välja 11 miljoni dollari ulatuses osariigi kampaania finantseerimise seaduste rikkumine ning oleks võimalik avaldada need salajased annetajad. Kuid nüüd on tõde päevavalgele toodud ning tervisliku toidu aktivistid on asunud vasturünnakule.

Toiduohutuse keskuse (Center for Food Safety) asutaja Andrew Kimbrell ütles: “Tervislike jookide tarbijad tahavada teada, mis nende toidu sees on. Kasutades naturaalsetest kaubamärkidest saadud kasumit selleks, et salaja rahastada vaba valiku vastast kampaaniat, mis võtab tarbijatelt õiguse teada, mida nad söövad, on Coca-Cola reetnud avalikkuse huve ning valinud vale poole ajaloolises olukorras.”

Võrgustik Food Revolution Network on algatanud petitsiooni, milles nõutakse, et Coca-Cola lõpetaks GMO sildistamise vastaste kampaaniate rahastamise.

 

Coca-Cola kompanii: GMO-de pakendile märkimine suurendab tarbijate kulusid

Coca-Cola tegevjuht Muhtar Kent on väljendanud uhkust selle üle, et nende ettevõte pakub inimestele väga laia tootevalikut. Kuid mis puutub inimeste õigusesse teada, kas nende toitu on geneetiliselt muundatud, siis näib, et nad eelistavad inimesi teadmatuses hoida. Kaubamärgi Honest Tea kaaslooja Seth Goldman on hiljuti öelnud, et pärast asjakohaseid arutelusid on nad otsustatud mitte “otseselt” toetada püüdlusi läbi kukutada GMO-de sildistamist nõudvat seaduseelnõu. Ilmselt eeldati, et ebaseaduslikult salaja annetatud raha hoiab nende osaluse saladuses.

On irooniline, et kaubamärk Honest Tea, mille veebilehel on uhkelt kirjas, et see on GMO-vaba, on toodetud suurkompanii poolt, mis töötab aktiivselt GMO-sildistamise vastu. Coca-Cola avalik vastus on see, et GMO-de pakendile märkimist kohustav eelnõu suurendab tarbijate kulusid, kuna see tähendab kümnete tuhandete toiduainete ja jookide jaoks eraldi siltide loomist ainult Washingtoni osariigis müümise tarbeks. Selliseid väiteid on mitmed mainekad väljaanded ja tarbijate ühing nimetanud sulaselgeks valeks. Seega, Coca-Cola ei ole süüdi mitte ainult GMO-vastase kampaania toetamise peitmises, vaid ka pideva valeinfo levitamises GMO-sildistamise kampaania raames.

 

Allikad: Huffington Post, Bloomberg, Oregon Live, Consumer Reports

Foto: talkabouthealthy.com

 

Toimetas Katrin Suik