Hiina rakendab taas veebitsensuuri

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

8. jaanuar 2014 kell 18:21



The+Guardian+guardiancoukguardianlogoBriti ajaleht Guardian teatas 8. jaanuaril, et Hiina on blokeerinud osaliselt pääsu tema veebilehele. Hiina kommunistlik partei kontrollib internetti ja uudistekanaleid valvsalt ning kodulehe blokeerimise üle on varasematel aastatel kurtnud näiteks New York Times, Wall Street Journal, Bloomberg ja Reuters.

 

Guardiani veebisait blokeeriti tsensuuri jälgiva lehekülje greatfire.org andmetel juba teisipäeval, kuid hiinlastel säilis juurdepääs ajalehe mobiili- ja iPadi-rakendustele.

“Loomulikult oleme ärevuses, et theguardian.com on Hiinas blokeeritud,” ütles ajalehe esindaja. “Põhjus ei ole veel selge, aga me uurima blokaadi ulatust ja loodame, et juurdepääs meie veebilehele normaliseerub lähemas tulevikus.”

Guardian, mis on üks veebis loetavamaid lehti maailmas, kinnitab, et tõkestuse põhjuseks ei saa olla teadlikult Hiinat ärritavate või vastuoluliste lugude avaldamine. Veel ei ole teada, kas blokeering on püsiv või lühiajaline. Näiteks Reuters oli Hiinas blokeeritud eelmise aasta novembris, kuid see kestis vaid kuu aega.

 

Allikad: BNS, The Guardian

Pilt: last.fm

 

Toimetas Mariann Joonas



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia.