Uudiseid Soomest: päevas kaob 120 töökohta

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

6. jaanuar 2014 kell 11:04



tyotonSoomes kaob 120 töökohta päevas

Viimase pooleteise aasta jooksul on Soomes kadunud 120 töökohta päevas. Tehe on lihtne – kui iga päev sünnib 700 uut töökohta, siis samal ajal kaob neid 820. Sama trend paistab jätkuvat ka käesoleval aastal ning vähemasti olukorra paranemist ei kipu keegi ennustama. Töötuse näitajate prognoosid kõiguvad aga 8-8,5% vahel.

Kui töökohtade lauskadu algas tööstusest, siis nüüd on see jõudnud ka jaekaubandusse ja teenindussektorisse.

Allikas: Taloussanomat

 

Soome ühiskond jaguneb kuueks uueks klassiks

Helsingin Sanomate lisaleht Kuukausiliite jagas Soome ühiskonna kuueks klassiks, kusjuures iga lugeja sai ise lehe saidil vastavas “klassimasinas“ (mille idee laenati BBC-lt) küsimustele vastates oma klassikuuluvuse määrata. Lehe uued klassid põhinevad eelmise aasta mais 40 000 vastanuga küsitlusel. Uued klassid Soomes on eliit (eliitti), eksperdid (asiantuntijat), karjääritegijad (kipuajat), palgatöölised (duunarit), juhuotsategijad (leipätyöläiset) ja eluheidikud (vähäosaiset).

Allikad: Helsingin Sanomat, HS Kuukausiliite

 

Soomel on Rootsist üle kümne korra vähem asüülitaotlusi Süüriast

Kui Rootsi sai eelmisel aastal Süüriast tänu viimaste aegade sõjaolukorrale 16 300 asüülitaotlust, siis sealt samal põhjusel Soome pürgijaid oli ainult 149. Ka üldine asüülitaotluste maht on mõlemas riigis kardinaalselt erinev – Rootsi tehti eelmisel aastal neid 54 259 ja Soome ainult 3 238.

Rootsi on tegelikult Prantsusmaa ja Saksamaa järel koguni kolmas Euroopa riik asüüliotsijate eelistustes.

Allikas: Helsinki Times

 

Riiki süüdistatakse raudteekonkurentsi piiramises

Konkurendid süüdistavad Soomes riiki raudteekonkurentsi piiramises. Nimelt on Helsingi regiooni linnalähirongiliiklus plaanis avada konkurentsile ehk järgmisel aastal peaks toimuma pakkumiste vastuvõtmine, et olla valmis VR-i (Soome Riigirauduteed) ja HSL-i (Helsingi Piirkonna Ühistransport) vahelise lepingu lõppemisele 2017. aastal. See oleks esimene avatud konkurentsiga raudteetranspordilahendus Soomes.

Kuna VR omab suuremat osa praegu kasutatavast taristust ja veeremist, siis eeldaks tegelik konkurents ehk aus ja kõigile avatud pakkumine, et sellised raudteetranspordi pakkumisega seotud küsimused nagu taristu, veeremid, haldus ja personal, oleksid tänavuse aasta jooksul otsustatud, kuna hetkel ei ole VR-iga konkureerida soovijatel muud varianti, kui kõik eelmainitu VR-ilt sisse osta.

Samas on potentsiaalsed konkurendid välja öelnud, et VR ei ole vähemalt seni eriti läbirääkimis- ja koostööaldis olnud ning osutavad süüdistavalt VR-i taga oleva riigi ja selle poliitika suunas.

Allikas: Helsingin Sanomat

 

BBC valis Helsingi raudteejaama kümne maailma kaunima hulka

BBC valis Helsingi raudteejaama kümne kaunima hulka näiteks koos New York Grand Central Terminali ja Londoni St Pancrasega, Firenze Santa Maria Novellaga, Moskva Kaasani vaksaliga ja Berliini pearaudteejaamaga.

Eliel Saarineni projekteeritud ja 1914. avatud raudteejaamahoonet kiidetakse BBC poolt ambitsioonikaks, kauniks, maagiliseks, omapäraseks, luksuslikuks, funktsionaalseks ja sihtotstarbeliseks.

Allikas: Metro

 

 

Foto: gamma.nic.fi (Mängufilm “Työtön“, 1969)

 

Toimetas Ain Hinsberg *

 

*Igal esmaspäeval teeb möödunud nädalal meie naabreid (Läti, Leedu, Soome, Venemaa, Rootsi) enim kõnetanud uudistest kokkuvõtte turismi-teadjamehest läänemereruumi-poliit, EHTE (Eesti Hotelli- ja Turismikõrgkooli) arendus- ja uuringute osakonna juhataja ning õppejõud Ain Hinsberg.