Kas lasta enda kohta infot koguda vaid allahindluste nimel?

24. jaanuar 2014 kell 13:02



screen-shot-2013-11-20-at-13-49-29Paljude Eesti tarbijate jaoks on ehk märkamatuks jäänud, et Apple uusim iPhone’i tarkvarauuendus aitab kaubanduskeskustel, muuseumitel või ka näiteks spordikeskustel identifitseerida oma külastajad ning jälgida nende liikumist oma ruumides äärmiselt suure täpsusega. Vahend, mis inimeste asukohta jälgib ning seda infot edastab nimetatakse iBeaconiks, mille Apple patenteeris eelmise aasta lõpus. Ometi on aga teada, et ehkki iBeacon tuli ametlikult turule alles eelmisel aastal, on Apple jälitustehnoloogiaid oma telefonidele turundustegevuse hõlbustamiseks paigaldanud juba alates aastast 2010.

 

Nutitelefonide kasutamine on järsult tõusnud ning selle tulemusel on avanenud ka turustajatele uued võimalused oma tooteid müüa. Paljud näevad iBeaconit kui iPhone’i tähtsaimat uuendust, ehkki iOS7-l pandi siiski rohkem rõhku muudatustele disainis. Kõnealune tehnoloogia laseb Apple’il määrata nutitelefoni kasutaja asukoha vaid vähem kui meetrise täpsusega põrgatades signaale pidevalt töötavate odavate sensorite abil. Kuna tehnoloogia kasutab signaalide saatmiseks ja vastu võtmiseks Bluetooth Low Energy süsteemi, saab seda kasutada edukalt suletud ruumides, nagu näiteks poodides, ilma telefoni akut liigselt kurnamata.

Tegelikkuses saab iga Bluetoothi uue versiooniga vidin funktsioneerida iBeaconina. Apple on oma telefonidesse Bluetooth Low Energy süsteeme paigaldanud juba 2010. aastast, mis tähendab seda, et iga iPhone 4 ja sellest uuem Apple nutitelefon on iBeacon.

 

Uus tehnoloogia ja uued turundusvõtted

Siiamaani on kõige agaram huvi iBeaconi vastu olnud jaemüügi valdkonnas. iBeacon on potentsiaalselt kasulik nii väikestele kui suurtele kaubandusettevõtetele, kes soovivad oma müügitehnikad äärmiselt individuaalsete digitaliseeritud ostukogemustega tulevikku viia. Apple’i iBeacon võimaldab näiteks poel saata kliendi telefoni teate Coca-Cola allahindlusest just sel hetkel kui inimene möödub vastavast müügiautomaadist. See tehnoloogia võimaldab aga ka poodidel salvestada klientide liikumist hilisema analüüsi tarbeks.

Uue tehnoloogia kasutamine on hüppeliselt laienenud ning seetõttu on hakatud tundma muret tarbijate kohta kogutava info hulga suhtes. Ehkki Apple käsib oma kasutajatel enne iBeaconi süsteemi kasutamist anda vastav luba, on paljud mures, et nõusoleku vormid ei seleta adekvaatselt ära kogutava informatsiooni ulatust ja hulka, mis mobiilselt seadmelt kätte on võimalik saada. Ka kõikidel uuematel Android telefonidel on nüüdseks sama tehnoloogia kasutuses. Ometi on uuel tehnoloogial palju põnevaid võimalusi ning ka kliendid on enamasti nõus oma liikumise jälitamisega, kui neile vaid selle eest allahindlusi pakutakse.

Kui mitme kliendikaardi ja allahindluse saamiseks oled oma andmeid jaganud sina?

 

Vaata ka videot:

 

 

Allikad: Wired, AppleInsider, Fox News, Business Insider, Yahoo Finance

Foto: techcrunch.com

 

Toimetas Hendrik Mere