Sõda sisepõlemismootori vastu – asi pole CO2 vähendamises, vaid eratranspordi kaotamises

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

1. juuni 2023 kell 17:05



Foto: Pixabay / thelegendreturn 

Huvitav, kui paljud inimesed on mõelnud tohutule toorainekogusele, mis on vajalik nullheite tarnimiseks selle sajandi lõpuks, rääkimata 2050. aastast? Kui paljud teavad, et ainuüksi Tesla võib mõne miljoni elektrisõiduki (EV) valmistamiseks tarbida suurema osa maailmas kasutatavatest toorainetest? Tesla toodab umbes miljon autot aastas, kuid taastuvenergia utoopias tuleb välja vahetada enam kui poolteist miljonit sisepõlemismootoriga (ICE) autot. Kas jätkub piisavalt tooraineid, et ICE autod 2035. aastaks järk-järgult kasutuselt kõrvaldada ja jõuda 2050. aastaks nullheite eesmärgini? Artikkel ilmus Suurbritannia väljaandes The Conservative Woman.  

 

Võtmematerjalid elektriautode tootmiseks ulatuvad vasest haruldasemate metallideni, sh liitium, mille rafineerimisega kaasneb teatavasti CO2 eraldumine.

Üks teemat lahkav uuring näitab, et aastaks 2050 nõuavad Euroopa puhta energiatehnoloogia tootmise plaanid igal aastal 4,5 miljonit tonni alumiiniumi (kasv 33 protsenti praegusest kasutusest), 1,5 miljonit tonni vaske (kasv 35 protsenti), 800 000 tonni liitiumi (kasv 3500 protsenti), 400 000 tonni niklit (kasv 100 protsenti), 300 000 t

Palun oota...
TEGEMIST ON TASULISE ARTIKLIGA, EDASI LUGEMISEKS PALUN VALI MAKSEMEETOD


Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt