3 nõuannet, kuidas vältida “vaimset ümbersõitu“

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

20. oktoober 2013 kell 18:04



044humannature“Vaimse ümbersõidu“ (spiritual bypassing) termini võttis kasutusele psühhoterapeut John Welwood. See on kalduvus teha enneaegselt “hüpe hingeni“ – tavaliselt selleks, et vältida erinevaid aspekte maisest reaalsusest (praktilised väljakutsed, lahendamata emotsioonid ja mälestused). See võib avalduda erinevate sümptomitena – naiivse optimismina, oma identiteedi äärmusliku eitamisena, maandamata impulsiivse käitumise või lõputu õhulosside ehitamisena.

 

Jooga ja meditatsiooni õpetaja Vanessa Petronelli selgitab, kuidas õppida oma vaimsel rännakul negatiivsega toime tulemist ja olukordade lahendamist ning vältida “vaimset ümbersõitu“.

 

Vaimne teekond on täis katsumusi

Kui inimene alustab enesearenduse ja vaimse muutumise teekonda, siis tuleb tal lähtekohana mõista seda, et see protsess pole üksnes lust ja lillepidu. On palju hetki, kus negatiivsed tunded tõusevad pinnale, pisaraid on võimatu tagasi hoida, võib toimuda (emotsionaalseid) kokkuvarisemisi – vaimsed muutused võivad raputada nii sinu sise- kui ka välismaailma sellisel moel, mida mõistavad vaid teised, kes on iseenda otsimise protsessiga kokku puutunud. Kui oled langetanud valiku hakata tegema enda kallal sügavat sisemist tööd ja seista vastamisi kõigega, millest oled kunagi kinni hoidnud, pole enam tagasiteed. Ainus võimalus sellel teekonnal kuhugi välja jõuda ning saavutada sisemine vabadus on juba ette arvestada sellega, et see pole lihtne.

On erinevaid teid, kuidas jõuda iseenda vaimse muutumiseni. Sügaval sisimas tahavad kõik saavutada isiklikku rahulolu, vabadust, tingimusteta armastust ning piiramatus koguses küllust, elujõudu ja rahu. Ent selline transformatsioon ei toimu üleöö juhuse, hea õnne või paari eneseabi raamatu, seminari või joogaklassi abil. Muutumise teekond on vaevanõudev ja pikaajaline protsess, mis ei lõpe, kui oled saavutanud paar eesmärki või tunned ennast oma elu suhtes hästi.

 

Valu ja ebameeldivad tunded sisaldavad õppetunde

Aeg-ajalt kipuvad inimesed andma vaimsele tarkusele ja isiklikule kasvule ratsionaalset seletust, selle asemel, et oma muutumist tunnetada. Sageli üritatakse vältida valusaid teemasid, et minna ringiga mööda oma emotsionaalsest ja füüsilisest kogemusest, kaitsmaks ennast ebamugavustunde ja valuga tegelemise eest. On lihtsam jääda oma mõtete juurde ja hõljuda pilvedes kui kogeda iseenda nahas olles kõike tundeid, mis sinust läbi voolavad. Ent sellises vältimise ja enesekaitse olekus me tegelikult loome rohkem maske, kihte ja barjääre, mis takistavad meie suuri läbimurdeid ja tõelist sisemist kasvu.

Ei tohi unustada, et valu ja ebamugavustunne sisaldavad endas palju õppetunde ning oma ebameeldivate emotsioonidega silmitsi seismise ja haavade parandamise protsess viib tõelise muutumiseni. Siinkohal on oluline vahet teha oma tunnete läbielamise kvaliteedil. Kui sa jääd kurbuse, leina, frustratsiooni või viha kütkeisse pikemaks ajaks, tundes end kas ohvri või süüdlasena, siis langetad oma vibratsioonilist energeetilist välja ning oled tuimemas eksisteerimise olekus. Kui sa aga lubad oma emotsioonidel ja valul ilma hukkamõistuta pinnale tõusta ning lased seejärel neist lahti, toimivad need kogemused õppetundidena ja vabastavalt. Inimeseks olemine tähendab kogeda kõiki tundeid ja emotsioone erineval tasemel. Me elame duaalsuses ning seega ei saa kogu aeg tunda ennast positiivse või õnnelikuna.

Osa enda vaimsest muutumisest on võime seista vastamisi ning läbi töötada need osad endast, mis on eemale lükatud, keelatud ja välditud. Kõik, millega sa keeldud silmitsi seismast või tegelemast, tõuseb lõpuks ikkagi pinnale, oodates lahendust. Selles väljendub elu terviklikkus. Kui sa suudad armastada ja aktsepteerida kõiki oma emotsioone, kogemusi, valu ja rõõme, siis lood ühtse kogemuse ja mõistad paremini, mida tähendab käia vaimse arendamise teed.

 

Kolm näpunäidet, kuidas vältida “vaimset ümbersõitu”

1. Vaimne ja arendav info on abstraktne. Seminaridel ja õpikodades käimine, raamatute lugemine, jooga ja mediteerimise tunnid jne on imelised tööriistad, aga kõige tähtsam on endalt küsida, kas sa tegutsed vastavalt ja rakendad neid teadmisi, mida sa oled õppinud ja oskad põimida uusi oskusi pidevalt oma igapäevaellu. Kui need jäävad vaid abstraktseks ja on pelgalt teooria, ei aita see sul luua järjepidevat muutust.

2. Paljud inimesed usuvad, et nende elus peab olema midagi äärmiselt valesti või mittetoimivat, kui nad lähevad terapeudi, nõustaja või ravitseja juurde. See pole õige. Kõigil on isiklikke asju, mille kallal tuleb tööd teha. Paludes abi professionaalilt, liigud haavatavasse avatuse seisundisse ja seda ei saa enamasti teha üksinda või sõprade-perekonnaga. Asjakohane spetsialist on objektiivne ja tahab näha, kuidas sa arened oma piirangutest välja ohutus keskkonnas. Nad saavad sulle pakkuda teistsugust vaatenurka selle kohta, mis sinus toimub. Nad hoiavad sind ka vastutavana, et olla kindlad, et sa teed tööd ja saavutad progressi sessioonide vahel, mis loob kestva mõju sinu elule.

3. Väljenda oma tundeid ja luba oma emotsioonidel, hingehaavadel, traumadel ja valul pinnale tõusta tervislikult ja armastusega. Lase lahti hirmust, hukkamõistust ja emotsioonide allasurumisest. Tihtipeale pöördume endast väljaspool asuvate asjade poole, et tulla toime oma sisemise valu ja kannatusega – levinumad viisid selleks on söömine, alkohol, narkootikumid, poodlemine, seks, töö, teistele keskendumine ja endalt tähelepanu eemale suunamine. Astu mugavustsoonist välja. Kui sa tuimestad ennast läbi ja lõhki, takistad energia liikumist ja tekitad soodsa pinnase uute probleemide tekkeks. Tegele oma probleemide põhjustega, et need välja juurida, sest need ei kao iseenesest kuhugi.

 

Allikas: Collective Evolution

Foto: plainshaw.blogspot.com

 

Toimetas Marlen Laanep