Kuidas magada paremini, kui mitte miski justkui ei aita

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

13. märts 2022 kell 20:39



Kell on 3:17 öösel ja sa oled endiselt üleval. Sinu värskelt õhutatud magamistuba on mõnusalt jahe ja kottpime tänu pimendavatele kardinatele. Sa pole kohvi puutunud alates kella kümnest hommikul ja oled enne magama minekut tublisti mediteerinud. Loendad veel ühte totrat lambakest oma peas, kuigi tahaks karjuda. Oled teinud kõike justkui õigesti – miks siis ei tule und?

 

Tuleb välja, et hea unehügieen (harjumused ja rutiinid, mis vähendavad une segajaid) pole alati piisav. Kvaliteetse une kadu võib olla lõputu nõiaring. Mida rohkem õhtuid veedad väherdes ja ennast keerates, seda rohkem võid sa seostada oma voodit ängistuse ja magamatusega, sisse magamisega ning kujunenud uskumusega, et oled loodud olema “halb magaja”.

Hea uudis on see, et alati on lahendusi. On olemas rohkem tööriistu kui eales varem, et parandada une kvaliteeti. Siinses tekstis on kasutatud CBT-i kaemusi, mis baseeruvad teaduslikel uuringutel kognitiivsest käitumuslikust teraapiast, mida aretati insomnia ravimiseks. Samuti kasutatud selliste teadlaste uuringuid nagu dr Jennifer Martin (uneteadlane ja meditsiini professor UCLA-s) ja dr Chris Winter (uneuurija, neuroloog ja juhtiv uneekspert ning raamatu “The Sleep Solution” autor).

 

Kui vaevled uneprobleemides, võivad järgnevad strateegiad tõstatada sinu magamiskvaliteeti

1. Treeni ennast uskuma, et saad hakkama ka vähemaga, kui “ideaalne uni”

“Ma pean uuesti magama jääma või mu homne päev on rikutud.”

“Mul on vaja korralikku und või mul läheb homne presentatsioon luhta.”

“Kui ma ei maga hästi, võib mul põletik minna hullemaks ning võin saada vähi.”

Kas kõlab tuttavalt?

Sinu enda mõtted võivad pöörata ühe halva õhtu halbade õhtute mustriks.

Kui sa muretsed, muutub sinu keha valvsaks ja erksaks. Selline ärev psühholoogilne seisund segab und, ja kui see ajapikku jätkub, võidki sa hakata pidama end “halvaks magajaks”. Tihtipeale parimaks lahenduseks pole sugugi ravimid, toidulisandid või teistmoodi hea unehügieen. Asi on pigem selles, kuidas sa teadvustad oma mõtteid ja emotsioone.

 

Arenda välja oskus: häälesta ümber oma mõtted.

Palun oota...
TEGEMIST ON TASULISE ARTIKLIGA, EDASI LUGEMISEKS PALUN VALI MAKSEMEETOD


Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt