Uus raamat: 101 viisi, kuidas vähendada ärevust

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

13. mai 2020 kell 14:14



Ärevus ja paanika on viimasel ajal jõudsalt kasvanud probleem seoses maailmas toimuvate muutustega. Mure ja teadmatus tuleviku pärast, töökaotus, pingestunud suhted kodus või oskamatus üksi olla on soodne pinnas selle teema kerkimiseks. Praeguse aja võtmeküsimuseks ongi, kuidas muutustega toime tulla sel äreval ajal. Kirjastuselt Pilgrim on äsja ilmunud Tanya J. Petersoni sulest raamat “101 viisi, kuidas vähendada ärevust”, mis sisaldab endas praktilisi harjutusi, mis aitavad jõuda rahuni ning vabaneda hirmudest, foobiatest ja paanikahoogudest. Avaldame tutvumiseks ühe peatüki.

 

20. Lase paraadil mööduda

KUI OLED ÄRKVEL, siis arvatavasti tegeled sa mõtlemisega. Väga tõenäoliselt kuulub su mõtete paraadi ka terve hulk muresid ja kartusi. Oled nüüdseks juba õppinud, et ärevate mõtetega saab tegelda paljudel eri viisidel. Sa võid muuta nende sisu. Sa võid valida teistsuguseid, meeldivamaid tegevusi, selmet oma mõtetega maadelda. Võid leida endale teistsuguse tee, mida mööda sammuda, minemata kaasa oma mõtete paraadiga. Või jääd paigale ja lased sel paraadil lihtsalt mööduda.

Me ei saa seda täielikult kontrollida, millised mõtted meile sellest üha kestvast mõtteparaadist pähe popsatavad. Mõnikord on ärevaid mõtteid nii palju, et me langeme nende võimu alla. Sellistel juhtudel on palju kasu mõnest teadlikkusel põhinevast meetodist, mis aitab mõtteid maha rahustada ja ärevust vähendada.

Kus sa ka ei oleks ja mida sa ka ei teeks, suuna oma jagamatu tähelepanu praegusele hetkele. Võta kõik toimuv oma tajumeelte kaudu sisse ja süüvi oma ümbrusesse. Su mõtete paraad jätkub, aga sellest pole midagi. Lase sel mööduda. Mõtted popsatavad pähe, kuid sa ei pea neile tähelepanu pöörama. Kujuta neid ette paraadivankritena, mida sa kaugemalt jälgid. Vahet pole, millised ärevad mõtted sul on või kui palju neid tekib või kui kiiresti need tulevad. Ära maadle nendega ega ürita neid takistada, las nad veerevad edasi.

Lastes oma mõtete paraadil mööduda, hinga aeglaselt ja sügavalt sisse. See suurendab sisemist meelerahu ja lõdvestab aju ja närvisüsteemi. Sügav hingamine aitab ka pingel väheneda, kuna lõdvestab lihaseid. Mida lõdvestunumaks ja rahulikumaks sa muutud, seda kergem on püsida praeguses hetkes; nii on ka lihtsam lasta mõtete paraadil üha mööda veereda.

See kogemus aitab sul parandada teadlikkust sellest, mis on tõeline ja mis mitte. Kõik need asjad, mida sa näed, kuuled, haistad, katsud ja vahest ka maitsed, on tõelised ja neist koosneb su tegelik elu. Mõtted, mis mööda marsivad, on vaid ideed. Neil puudub tõeline loomus; seega lase neil mööduda.

 

Tanja J. Peterson

 

Allikas: Tanya J. Peterson “101 viisi, kuidas vähendada ärevust” (Pilgrim, 2020)

Fotod: Andrew Neel / Pexels,  pilgrim.ee

 



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia.