Ela kauem: Jaapani arst toob välja 7 kasulikku harjumust

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

24. mai 2024 kell 8:30



Foto: Pixabay / StockSnap

Jaapani arsti dr Toshio Akitsu näpunäited on inspireeritud lääne meditsiiniuuringutest ja Jaapani sajanditepikkusest meditsiinikogemusest. Need näitavad, et mõned lihtsad igapäevased harjumused võivad parandada tervist ja aidata kaasa pikemale elueale.

 

Tervisliku ja pika eluea otsimine on alati olnud huvipakkuv teema. Sisehaigustele spetsialiseerunud ja Jaapani sisehaiguste seltsi tunnustatud arst dr Toshio Akitsu on kindel, et väikesed harjumused võivad mõjutada inimese eluiga.

 

1. Immuunsuse tugevdamiseks toitu mitmekülgselt

Dr Akitsu rõhutab, et strateegia tarbida laia valikut toiduaineid mõõdukate portsjonitena tagab organismi tasakaalustatud varustamise oluliste toitainetega, minimeerides samal ajal ohtlikus koguses ohtlike kantserogeenide tarbimist. Kontrollitud tarbitava taseme tõttu on väike tõenäosus, et need ained põhjustavad terviseprobleeme, isegi kui need sisalduvad teatud toiduainetes.

Harvardi TH Chani rahvatervise kooli eksperdid usuvad, et pole ühtegi imetoitu, mis immuunsüsteemi kohe tugevdaks. Heas vormis püsimiseks vajab keha paljude väikeste toitainete segu, mida saame erinevatest, nii loomsetest kui ka taimsetest toitudest.

Seedetrakt on keha suurim immuunorgan. Dr Akitsu selgitab, et 60 protsenti organismi immuunrakkudest on koondunud jämesoolde. Soolestiku tervise säilitamiseks on kiudainerikkad köögiviljad hädavajalikud. Toore köögivilja söömine võib aga põhjustada kõhuhädasid. Lihtsate toiduvalmistamismeetodite (nt blanšeerimine, aurutamine või kerge hautamine) valimine aitab säilitada toitaineid ja vähendada köögiviljade mahtu, et neid oleks lihtsam tarbida.

 

2. Säilita magneesiumitase: pikaealisuse jaoks hädavajalik

Magneesium aitab reguleerida kehatemperatuuri, vererõhku, hormoonide sekretsiooni ja lihaste kontraktsioone. Samuti vastutab see umbes 300 ensüümi toimimise eest kehas. Magneesiumipuudus võib mõjutada lihaste ja südame funktsiooni, mis võib avalduda selliste sümptomitena nagu ebaregulaarne südametegevus või lihasspasmid (nt silmade tõmblemine).

Lisaks ladestub luudesse umbes 50–60 protsenti magneesiumist. Kui kehal puudub piisav magneesium, eemaldab see selle mineraali luudest, et säilitada tasakaal. See protsess viib ka kaltsiumi vabanemiseni luudest, mis võib potentsiaalselt põhjustada osteoporoosi.

Inimkeha ei suuda ise magneesiumi toota, seega tuleb selle varusid toiduga täiendada. Dr Akitsu soovitab lisada dieeti magneesiumirikkaid toite, nagu merevetikad, kaunviljad ja kala. Lisaks võib toidulisandite võtmine olla tõhus, kuid soovitatav on olla mõõdukas.

3. Viirusnakkuste vältimiseks joo regulaarselt rohelist teed

Paljud viirused nakatavad inimesi, kinnitudes limaskestadele. Dr Akitsu soovitab juua regulaarselt rohelist teed, et hoida kurku niiskena, kuna see võib viiruseid eemaldada, kui need kõrile kinnituvad.

2023. aasta Jaapani uuring näitas, et roheline tee inaktiveerib kiiresti ja tõhusalt omikron COVID-19 viiruse variandi teatud variandid. Uuringus keetsid teadlased rohelist te

Palun oota...
TEGEMIST ON TASULISE ARTIKLIGA, EDASI LUGEMISEKS PALUN VALI MAKSEMEETOD


Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt