Istumisega seotud terviseriskid ja mida teha probleemide vältimiseks

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

26. jaanuar 2021 kell 15:04



The-right-way-to-sit1Inimesed kipuvad lõõgastumist seostama istumisega. Me küll teame, et istumine võib olla meile kahjulik ja enamik meist tunneb ilmselt end pärast pikka teleka ees istumist ka veidi süüdi, kuid tegelikult ei tea me arvatavasti täpselt, mis meie kehaga juhtub, kui end iga päev kaheksaks tunniks laua taha pargime.

See populaarne artikkel ilmus Telegramis esmalt märtsis 2014.

 

Kui paljudel teist on istuv töö? Neli teadlast – James A. Levine Arizona riiklikust ülikoolist, Charles E. Matthews riiklikust vähiinstituudist, Jay Dicharry REP biomehaanika laborist ja Tal Amasay Barry ülikoolist väidavad, et inimesed, kes enamiku oma ärkveloleku ajast istuvad, tapavad end vaikselt. Toome teieni teadlaste poolt välja toodud igapäevase istumisega kaasnevad probleemid.

Siseelundite kahjustused

  • Südamehaigused

Pika istumise ajal põletavad meie lihased vähem rasva ning veri voolab aeglasemalt. Seetõttu võivad rasvhapped ka kergemini ummistada  südame verevoolu. Pikaajalist istumist seostatakse kõrge vererõhu ja kõrge kolesteroolitasemega, mistõttu on istuva eluviisiga inimestel ka suurem tõenäosus haigestuda kardiovaskulaarsetesse haigustesse, kui näiteks liikuva eluviisiga ini

Palun oota...
TEGEMIST ON TASULISE ARTIKLIGA, EDASI LUGEMISEKS PALUN VALI MAKSEMEETOD


Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt