Prillid, mis treenivad silmalihaseid

2. mai 2013 kell 15:38



800px-Rasterbrille

Blogi “Kaitse oma tervist” kirjeldab lahendust, kuidas oma nõrgaks jäänud silmalihased taas toonusesse saada. Selleks tuleb kasutada spetsiaalseid päikeseprille (inglise keeles pinhole glasses), millel on pisikesed augud sees.

 

Nägemisprobleemid nii koolilastel kui ka keskikka jõudnud inimestel tulevad enamasti sellest, et silmalihased on jäänud nõrgaks. Seetõttu moodustub ühtedel selge ja terav kujutis võrkkesta ette, teistel aga võrkkesta taha.

Silmaarstid on väga mugavad ja ütlevad, et silmamuna kuju on muutunud ja ainus lahendus sellele probleemile on prillid. Enamasti needsamad prillid, mida arst ise müüb. See on aga suur vale, sest silmakoobas on paksust luust ja kui see luu pole purunenud (inimene pole traktori alla jäänud), siis ei saa ka silmamuna kuju muutuda.

Aga kuidas oma nägemine ja silmade tervist kergesti ja kiiresti paremaks muuta?

 

Hoopis silmalihased on nõrgaks jäänud

Korrektne oleks inimesele öelda, et tema kehva nägemise põhjustab näiteks see, et seitsmest silmalihasest neli (on muutunud nõrgaks ja vajavad treenimist, et kõik seitse lihast ühtemoodi toonuses oleksid. Sama jutt on tõene nii lühinägelikele kui ka kaugnägelikele, sest nii nooremad kui ka vanemad hävituslendurid näevad ju ühtemoodi väga hästi, sest nad teevad pidevalt silmaharjutusi.

7 silmalihast

Silma välisele kestale kinnituvad 7 silmalihast, neist 6 tagab silmamuna liikumise igas suunas, seitsmes liigutab ülalaugu.

 Joonis: prillidestpriiks.weebly.com

 

Kõik silmalihased on võrdselt toonuses siis, kui inimene vaatab kordamööda nii lähedale kui kaugele (sadade meetrite kaugusele), sest siis saavad tööd kõik lihased. Paraku on aga meie eluviis kujunenud selliseks, et me vaatame rohkem lähedale. Näiteks arvutiekraani, televiisori, raamatute ja ajalehtede lugemine, kirjatööde tegemine, mobiiliekraani jälgimine ja koolitahvlilt vaatamine ning heegeldamised ja kudumised sunnivad meid kasutama teatud silmalihaseid rohkem kui teisi. Sellest tekivadki probleemid: väsimus, valu ja ebamugavustunne silmade ümber ning isegi peavalud.

 

Naljakad aukudega prillid

Õnneks on nüüd olemas lahendus, kuidas oma silmalihased toonusesse saada. Selleks tuleb kasutada spetsiaalseid päikseprille (pinhole glasses), millel on pisikesed augud sees. Tegelikult pole need isegi päikeseprillid, vaid lihtsalt meenutavad neid.

Aukudega prille on soovitav kanda iga päev vähemalt 15 minutit ja siis, kui vaatad telekat, arvutiekraani, loed lehte või raamatut. Lühinägelikud peaksid nende prillidega vaatama eelkõige asju või objekte, mis on kaugel. Parimaid tulemusi on inimesed saanud siis, kui on aukudega prille kandnud vähemalt 1 või 2 tundi päevas.

 

Allikad: Blogi “Kaitse oma tervist”, Wikipedia

Vaata ka: Prillidest priiks

Foto: Wikipedia

 

Toimetas Ksenia Kask