Tervistav algus päevale – klaas vett enne hommikusööki

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

22. mai 2020 kell 10:35



Benefits-of-Drinking-WaterVesi moodustab 60–75% meie keha massist, mis on täiskasvanud inimese puhul umbes 40–50 liitrit. Vesi on oluline kõikide biokeemiliste protsesside puhul meie kehas: vee abil toimub toitainete transport kudede ja organite vahel, vesi reguleerib lihaste kokkutõmbumist, aitab säilitada kehavedelike mahtu, viib välja jääkaineid, mida toodavad neerud ja seedesüsteem, ning reguleerib kehatemperatuuri. Piisav veetarbimine on parim, mida me oma keha jaoks teha saame ning parim viis sellega algust teha on hommikul enne sööki või muid jooke juua ära klaas puhast vett. See aitab ennetada mitmeid kroonilisi haigusi ja toetab tervist väga mitmel moel.

 

Öösel magades keha vedelikutasakaal muutub, kuna me kaotame vett hingeõhu ja higistamisega. Eriti suur on veekadu siis, kui magad vahel lahtise suuga. Seetõttu vajab keha hommikul vett niipea, kui ärkad. Traditsioonilises India meditsiinis ajurveedas rõhutatakse, kui oluline on hommikuti sooja vee joomine. Seda kasutatakse astma, valu ja isegi vähi vastase ravi ühe osana.

Soe vesi on meie seedesüsteemile leebem kui külm vesi, aidates tõhusamalt välja uhtuda soolestikku seisma jäänud rasvu ja toksiine. Soovitatav vee kogus, mida hommikuti juua, varieerub klaasitäiest kuni pooleteise liitrini. Alguses võib rohkem kui klaasitäie vee joomine tunduda keeruline, kuid kogust järk-järgult suurendades on võimalik oma keha sellega harjutada. Igal juhul võiks see olla rohkem kui pool liitrit.

Kui lihtsalt vee joomine ei taha hommikuti sujuda, pigista sooja (mitte kuuma) vee sisse veidi värske sidruni mahla ja tasakaalusta hapu maitset lusikatäie meega. Kui su kehal ei ole tugevat kofeiinisõltuvust, siis aitab selline soe jook hommikuti suurepäraselt ärgata ja päeva alustada. Sidrun annab C-vitamiini, aitab sapinõristust suurendada ja parandab seedimist. Mesi aitab võidelda viiruste ja bakteritega ning toetab soolestiku limaskesta taastumist.

Märkamatu dehüdratsioon

Sageli võivad veepuuduse märgid meile märkamata jääda, kuna oleme harjunud, et veepuuduse märgiks on janutunne. Aga see ei ole sugugi ainus tunnus. Kui sageli käid nõutult köögi vahet, mõeldes, et tahaks midagi, aga ei tea täpselt, mida? Proovi võtta klaasitäis vett – vahel ei mõista me keha signaale õigesti ning seletamatu isu võib hoopis viidata veepuudusele. Vanemas eas muutub inimeste taju veepuud



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia.