Probleemide juur võib peituda allasurutud soovides

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

27. aprill 2020 kell 21:49



Paljud traditsioonid, sealhulgas budism ja hinduism, õpetavad seda, et soovide omamine on halb, et inimene ei tohiks tahta liiga palju, vaid peaks olema rahul sellega, mis on. Iidsed koolkonnad kõnelevad sellest, et soovid põhjustavad kannatusi. Sa saad olla tõeliselt õnnelik vaid siis, kui sul on väga vähe soove. Valgustunud õpetaja ja Golden Age liikumise asutaja Sri Bhagavan aga ütleb, et oleme siia ilma tulnud nautima, ning meil tuleb õppida nautima nii naudinguid kui valu.

 

Selles artiklis räägib Sri Bhagavan soovide omamise loomulikkusest ning sellest, kuidas nende täitumine viib inimest valgustumiseni:

Kes paigaldas sinusse soovi? Nii palju, kui ma tean, siis see on loodus, Universum, Jumal või nimeta seda kuidas tahes, ja ainult see kannab vastutust sinusse soovi paigaldamise eest. Sa ei eostanud ennast ise. Sind eostati, loodus paigaldas sinusse kõik vajalikku, sa moodustusid üsas. Sa ei ole ennast loonud. Kuidas saad sa siis vastutada selle eest, mis sa oled?

Soov on see, mida ma nimetan swadharmaks (sinu kohus/teekond/saatus). Soov on olemas ja ma ei näe selles midagi halba. Buddha ei öelnud: “Vabane soovist.” Ta ütles: “Vabane kinnisideest.” Vale tõlge paali keelest inglise keelde moonutas seda sõna “sooviks”. Buddhal olid tavalised soovid, kuid ta oli vaba kinnisideedest.

Oletame, et sa tahad, et sul oleks ilus maja, auto, millega kihutada, soovid abielluda suurepärase neiu või noormehega mis selles siis halba on? Kui sinu soov ei tee kellelegi haiget, siis ma ei näe selles ka midagi halba. Kui aga sinu soov kahjustab kedagi teist, siis on ühiskonnal õigus sind karistada. Mõnikord tulevad minu juurde inimesed sooviga abielluda ning paluvad minu käest õnnistust. Algul ma uurin, kas nende abielul võiksid olla mingisugused negatiivsed tagajärjed. Kui selliseid ei ole, siis ma õnnistan neid.

Pärast soovi täitumist liigud sa mõne aja pärast automaatselt edasi ja hakkad tundma huvi teiste asjade vastu. Kas toiduga ei ole mitte nii? Mõne aja pärast saab isu täis. Kui palju soove saab sul olla? Kui kaua saad sa ühte asja soovida? Mingil etapil hakkad sa igal juhul tahtma vabanemist/virgumist/ärkamist.

Kuidas saab vabanemisest rääkida inimesele, kes on näljane ja tahab süüa? Ma ei saa sellele inimesele öelda: “Tule siia, ma annan sulle muktit või mokshat (valgustumist/vabanemist)!” Seepärast ma algul õnnistan, et täituksid inimese soovid, viin tema jaoks läbi protsessi, et kõrvaldada alateadvusest negatiivseid mustreid, mis takistavad soovi täitumist välises maailmas.



Minu jaoks on dharma (seadmus) miski, mis juhtub sinuga väga loomulikul kombel. See meenutab jõge, mis iseeneslikult voolab ookeani. Loomulikult, kui sinu soov tuleneb võrdlusest, kadedusest või vihast, siis see kahjustab teisi ja sind ennast. Üldiselt aga ei ole soovides midagi väära.

Teisalt, kas arvad, et soovide allasurumine on kerge? Üldsegi mitte! Paljud inimesed on tulnud meie protsessidele ja me oleme avastanud, et nende probleemide juur peitub selles, et nad suruvad endas alla loomulikke soove. Näiteks oli üks paar, kellel olid probleemid omavahelistes suhetes, ja selgus, et seda põhjustas mehe soov töötada arvutitega, kuid temast sai isa soovil hoopis arst. Selline allasurumine võib kesta kogu elu, rikkudes suhteid ja tekitades kõiksugu probleeme, sealhulgas vägivalda.

Mõned inimesed survestavad mind: “Miks sa käid peale, et inimesed paluksid soovide täitumist?” Minu positsioon on järgmine: kui ma aitan sul täita oma soovi, siis järgmine samm on valgustumine. Tihtilugu kohtan läbikukkunud inimesi, kes ütlevad mulle, et nad on rahul sellega, mis neil on. Mida kujutab endast ette selline rahulolu? Sa puutusid kokku ebaõnnestumisega elus ja selle ebaõnnestumise ümber ehitasid üles teooria sellest, kuidas sa oled rahul sellega, mis sul on. Minu nägemuses võib iga inimene saavutada tänu oma võimalustele edu. Kui keegi on läbikukkuja, siis tähendab, et miski läks väga valesti.

Läbikukkumist võib muuta Samskara Suddhi see on protsess, mille käigus ma õnnistan inimest ja teda takistavad mustrid muutuvad. Buddha on öelnud: “Ole valgus iseendale.” Minagi ütlen, et sul on tarvis armu ja sulle antakse kõik, sealhulgas valgustumise. Sa ei saa valgustumisega iseseisvalt hakkama.

Selleks, et millestki aru saada, peab olema isiklik kogemus. Ma ütlen alati, et kõik peab olema isiklik kogemus. Seepärast on meie liikumises nii palju ateiste ja kommuniste. Kui me räägime Universumi teadvusest, Jumalast või millestki muust, siis me kindlasti ei taha seda anda edasi usuna. Sul tuleb iseseisvalt avastada seda, mis on Jumal, mida tähendab temaga rääkida. Vastasel juhul, kuidas saab üks ratsionaalne inimene Jumalasse uskuda? Ei ole mõtet ehitada midagi usu peal üles, kõigest peab saama isiklik läbielamine/kogemus. Seetõttu ütleme dharmas, et usu päevad on möödas. Praegu on avastuse ajastu, kuna usk on mõistuse jaoks meeletu koorem. Inimene on kaotanud sideme tegelikul olemuse/tuumaga. Amma ja mina oleme siin selleks, et inimene läheks tagasi OMA Kõrgema Püha Mina juurde.

 

Vaata ka: Sri Bhagavani initsieeritud protsessid Eestis – www.kae.ee

Pilt: Nicole Lim / rinianart.com

 

Toimetas Carolina Daineka / KAE



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.