X

10 eurot =

Kuidas end allergia vastu kindlustada

9. märts 2014 kell 9:31



Screen Shot 2014-03-09 at 9.30.00 AMKuna kevad on sel aastal varajane, tasub varakult värskendada ka teadmisi kevadistest allergiatest. Õhus leviv õietolm on üks kõige sagedasematest kevadiste allergiasümptomite (heinapalaviku ehk allergilise riniidi) põhjustajatest. Muidugi võib sel puhul ka apteegist kotitäite kaupa allergiaravimeid osta, kuid miks mitte proovida asjale läheneda süstemaatiliselt ja seestpoolt ehk siis läbi oma isikliku immuunsuse tõstmise, küsib toitumisnõustaja Liis Orav lehel Toitumistarkus.

 

Hinnanguliselt asub 80% meie immuunsusest soolestikus, seega on soolestiku tervise toetamine absoluutselt hädavajalik, et tagada immuunsüsteemi edukas toimimine. Ja nagu teab loodetavasti iga lapski, pakub meie immuunsüsteem kaitset kõikide haiguste, kaasa arvatud allergia ja astma, vastu. Järgnevalt paar soovitust neile, kes oma keha allergiakindlamaks muuta soovivad.

Töödeldud toidud, sünteetilised lisandid, geenmuundatud organismid (mis suuremates või väiksemate kogustes hoolimata seadustest kahjuks ka meie toidulauale jõuavad), aga ka antibiootikumid-hormoonravimid laastavad soolefloora heade bakterite kolooniaid, nõrgendades seega ka immuunsüsteemi. Parima tervise huvides oleks ideaalne eelmainitud asjadest hoiduda ja keskenduda orgaanilisele, kohalikult kasvatatud toidule. Samuti tuleks organismi turgutamiseks lisada menüüsse hapendatud toite, mis ohtrate heade bakteritega soolefloorat rikastavad.

Lisaks headele bakteritele aitavad allergianähtusid efektiivselt leevendada ka paljud toidud ja ravimtaimed. Tõhusa allergiavastase ainena on ennast tõestanud kvertsetiin, mis on flavonoidide ehk vesilahustuvate taimepigmentide hulka kuuluv ühend. Kvertsetiin on looduslik allergiaravim, mis pärsib allergianähtusid tekitava aine (histamiini) tootmist kehas. Kvertsetiini leidub ohtralt punastes õuntes, punastes viinamarjades, punases sibulas, tatras ja marjades.

Allergia- ja põletikuvastase ühendina toimib hästi ka antotsüaniin, mida leidubkvertsetiinile sarnaselt samuti punastes, sinistes, lillades ja mustades viljades – peedis, lillas kapsas, kirssides, mustades sõstardes, viinamarjades. Seega teete tumedavärvilisi vilju ja marju süües oma kehale nii või teisiti kindlasti kingituse.

Väga tõhus immuunsüsteemi toetaja on kurkumi aktiivaine kurkumiin, millel on põletikuvastane ja anti-oksüdantne toime. Kurkumit võiks heldelt raputada toitudesse, kuid seda võib ka niisama veega sisse võtta. 1200 mg kurkumiini päevas toimib sama efektiivselt kui põletikuvastased ravimid.

Taimedest aitavad heinapalaviku korral hästi ka Kanada koldjuure (Hydrastiscanadensis) tee ja preparaadid, samuti eukalüpti õli. Ära ei tasuks unustada ka ravimtaimede autahvlile kuuluvat nõgest, mis on verdpuhastava ja üldist toonust tõstva toimega.

NB! Külmetushaiguste korral alati immuunsuse tõstmiseks soovitatavat punast päevakübarat aga allergia ilmnemisel kasutada ei tohiks. Nimelt on allergia puhul immuunsüsteem juba niigi tagajalgadel, seega tuleks immuunvastust pigem pärssida, kui et veelgi takka õhutada.

 

Heinanohu korral on andnud häid tulemusi nina kõrvalkäikude ja põskkoopasagedane läbiloputamine meresoolavee ja nn Aladdini lambiga (ninaloputuskannuga). Hoolimata verdtarretamapanevast kirjeldusest pole tegu mitte keskaegse piinamismoodusega vaid leebe ja mõnusa koduse tegevusega, mis aitab limaskesti rahustada ja ärritust leevendada. Ninast läbivoolav vesi peaks olema kehatemperatuuril, nii et seda peaaegu ei tunnegi. Loobuge eelarvamustest ja proovige, võib olla kindel, et te ei kahetse.
Edu organismi turgutamisel!

 

 

Allikad: Toitumistarkus, Toitumistarkus 2, WebMD, Horticulture Week, Linus Pauling Institute

Foto: 25hours.org

 

Toimetas Maarja Aljas