Egiptus keelustas neli islamistlikku telekanalit

3. september 2013 kell 15:15



Egiptuse kohus keelas teisipäeval Al Jazeera kohalikul kanalil saadete edastamise, lisaks said eetrikeelu veel kolm Moslemivennaskonna meeleavaldusi kajastanud kanalit. Halduskohtu teisipäevane otsus, mille kohaselt kanalid tegutsesid ebaseaduslikult, oli oodatav. Egiptuse valitsusametnikud on nimetanud telekanali Al Jazeera saateid ohuks riiklikule julgeolekule ning väitnud, et kanal töötab tegevusloata ning levitab kuuldusi.

 

Lisaks Katari telekanalile Al Jazeera said eetrikeelu Moslemivennaskonnale kuuluv kanal Ahrar 25 ning islamistlikud Al Yarmul ja Al Quds.
Al Jazeera toimetus on Kairos suletud olnud juba 3. juulist, kui kaitsevägi pärast Morsi kukutamist sinna reidi korraldas. Egiptus on juba mitu kuud blokeerinud ka telekanali Al Jazeera Mushabar signaali, mis varem jõudis piirkonda Egiptuse Nilesat satelliidi kaudu. Möödunud pühapäeval saadeti maalt välja aga kolm Al Jazeera vabakutselist ajakirjanikku.

Al Jazeera kohalik kanal kajastas pärast president Mohamed Morsi kukutamist 3. juulil ulatuslikult Moslemivennaskonna meeleavaldusi. Egiptuse võimude ja ajakirjanduse hinnangul on Al Jazeera kajastus kallutatud, kuid nende keelustamises nähakse ka kättemaksu ajakirjanduse mahasurumise ja tagakiusamise eest Morsi valitsemisajal.

 

 

Allikad: BNS, The Guardian

Foto: disruptingthenarrative.blogspot.com

 

Toimetas Maarja Aljas