Egiptuses suleti mitmed telekanalid

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

5. juuli 2013 kell 11:58



Off_Air_Screen_by_Zaku_Man

Egiptuse meeleavaldusi pingsalt jälginud ja kajastanud väljaanne Al Jazeera sai kolmapäeval ebameeldiva üllatuse osaliseks, kui riigi julgeolekujõud tormasid otse-eetri ajal stuudiosse ning vahistasid kanali töötajad.

 

Al Jazeera teatas, et nende Egiptuses asuv kanal Mubasher Misr eemaldati eetrist ning töötajad vahistati. Tänaseks on mitu töötajat vabastatud, kuid kanali tegevdirektor Ayman Gaballah on endiselt vahi all.

Misr ei ole ainus eetrikeelu saanud kanal, Al Jazeera informatsiooni kohaselt on suletud ka kolm teist telekanalit. Inimõiguste organisatsioon Amnesty International nimetas juhtunut sõnavabaduse piiramiseks.

Egiptuse rahvusliku julgeolekujõu pressiesindaja Khaled Dawoud kaitses tehtut. “Loodame, et see on erakorraline meede, mida peab rakendama vaid paar päeva,” ütles ta ja lisas: ”Kriitilisel muutuste ajal, kui inimesi õhutatakse ületõusule, ei ole selliste kanalite eetrisolek kasulik.”

Hetkel on Misr taas eetris.

 

Siit saate kuulda, kuidas Al Jazeera Misri eeter keset saadet vaikseks jäi:

 

 

Allikad: Business Insider, Al Jazeera, Reuters

Pilt: deviantart.com

 

Toimetas Mariann Joonas