Tulevikutehnoloogia: suruõhul töötav linnaauto AIRPod jõuab turule

3. september 2015 kell 12:58



29june_airpod_greenTehnoloogia arenedes hakkab linnapilti jõudma üha rohkem innovaatilisi sõidukeid ja ka elektriautod koguvad populaarsust. Viimaste puuduseks peetakse nende laadimise ajakulu, võrdlemisi piiratud sõidukaugust ning kallidust. Neid probleeme on püüdnud lahendada Motor Development International, mis loodab turule tuua odavama auto, mis töötab suruõhul.

 

Nullreostusega sõidukiks tituleeritud suruõhul töötava auto AIRPodi leiutaja on Guy Nègre ning praegu arendab autot Motor Development International (MDI). Kuigi sõiduki kallal on töötatud juba kaks aastakümmet, pole auto turule jõudnud. Ometi võib pikaajaline töö peagi vilja kanda, arvestades seda, et firmat toetati kevadel 5 miljoni dollarilise investeeringuga.

AIRPod on kontseptsiooni kohaselt väike odav kolmerattaline auto, mille hind jääb 7000 euro juurde. Ka sõiduki “tankimine” on odav ning seda saab teha tavalise suruõhupumbaga. AIRPod kaalub umbes 280 kg, selle tippkiirus on ligi 80 km/h ning sõiduulatus 180 km. Lisaks uudsele sõidukile loodab firma pakkuda ka huvitavat lähenemist auto tootmisele, plaanides rajada sihtriikidesse kohalikud mikrotootmistehased, mis nii ehitaks kui ka müüks AIRPode. Ettevõte loodab, et sellise meetodiga vähendataks auto tootmise ja kokkupanemise kulukust ning sellega kaasnevaid logistilisi probleeme ja keskkonnale kahjulikke mõjusid.

Esimene AIRPodi tehas plaanitakse rajada Hawaiile, mis on USA kõige rohkem fossiilkütustest sõltuv osariik. Siiani on edukalt arendatud ja testitud auto prototüüpe ning sõiduki vastu on tuntud huvi üle maailma. Viimaste andmete kohaselt plaanitakse esimeste autodega välja tulla 2015. aasta sügisel.

 

Allikad: Treehugger, The Mind Unleashed, Zero Pollution Motors

Fotod: engadget.com, rjb.ch

 

Toimetas Allar Pajuste

 

NB! Telegram tegutseb tänu lugejate abile. Kui sinu arvates on Telegramis ilmuv info vajalik ja oluline, võid soovi ja võimaluse korral meid toetada. Telegrami lugeja vabatahtliku toetuse tegemiseks vajaliku info leiad siit.