Metall-õhkakut kasutav elektriauto vajab kütuseks vaid vett

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

8. aprill 2013 kell 10:35



run-your-car-on-water

Energiatööstus on uurinud metall-õhk tehnoloogiat energia tootmiseks juba aastaid. Nüüd on Iisraeli ettevõtte Phinergy inseneridel õnnestunud välja töötada alumiinium-õhkaku, mis võimaldab sõita 1600 kilomeetri kaugusele.

 

Phinergy insenerid on selle projekti kallal töötanud alates 2008. aastast. Allolevas videos demonstreeritaksegi revolutsioonilist tehnoloogiat elektriauto peal, läbides sellega 300-kilomeetrise vahemaa. Auto liikumapanevaksjõuks on metall-õhkaku, mis genereerib energiat, kombineerides kolm komponenti – alumiiniumoksiidi, õhu ja vee.

Aku koosneb 50 alumiiniumplaadist, millest igaüks toodab energiat umbes 32 km läbimiseks. Kokku suudab auto selle aku abil läbida seega umbes 1600 kilomeetrit – iga paarisaja kilomeetri järel tuleb autot veega tankida.

Tehnoloogia üks leiutajatest, insener Aviv Tsidon ütleb, et tegu on kõrge energiatihedusega meetodiga, mis CO2-heite puudumise ja korduvkasutatavuse tõttu oleks võtmetähtsusega.

Kasutamine elektriautodel on vaid üks metall-õhk tehnoloogia rakendusvõimalusi. Uudne tehnoloogia annab maailmale hea võimaluse leevendada energiaprobleeme: keskkonnasõbralik meetod rahuldab üha kasvava nõudluse korduvkasutatava energia järele, vähendades inimkonna sõltuvust kütusest ja tohutuid energiakulusid ning aitab muuta meie koduplaneedi märksa turvalisemaks ja puhtamaks paigaks.

 


 

Vett energiaallikana kasutavaid autosid on esitletud ennegi: näiteks 2008. aasta suvel demonstreeris kütuseks üksnes vett tarvitavat autot Jaapani firma Genepax. Selle auto liikumapanevaks jõuks oli vesinik: auto paaki tuleb valada vett ning vesinikku toodetakse vastavalt vajadusele.

Energiafirma MagPower insenerid on aga elektrimure lahendamiseks loonud metall-õhk kütuseelemendi, mis kasutab vett ja lisaõhku magneesiumist anoodiga reageerimiseks. Lisaks sellele on metall-õhk tehnoloogiat kasutades loodud ka näiteks liitiumil ja niklil põhinevaid akusid.

 

Allikad: Youtube, Gizmag, Äripäev 1, Äripäev 2, Minut, Postimees

Foto: security-faqs.com

 

Toimetas Õnne Puhk