Kookosõli aitab liigset kehakaalu kaotada

16. veebruar 2014 kell 18:05



coconut-oilSupertoidu silti kasutatakse terviseringkondades sageli liiga tihti. Kuid kookosrasv ehk kookosõli on üks toiduaine, mis seda tõepoolest väärib – selles on enamik teadlasi ühel nõul. Kookospähklitest toodetud õli on suurepäraste viiruse, seenorganismide ja bakterite vastase toimega, parandab vere kolesteroolitaset, annab energiat ja palju muud.

 

Lisaks muudele headele omadustele on Brasiilia teadlaste grupp leidnud, et kõigest 1 untsi (28,3 g) kookosõli tarbimine päevas võib aidata vähendada kõhupiirkona rasvumist. See on järjekordne tõendusmaterjal selle kohta, et tervislikult küllastunud rasvad on pikas plaanis kaalulangetamise jaoks hädavajalikud.

Uuringus, mis avaldati teadusajakirjas Lipids, osales vabatahtlikult 40 naist vanuses 20–40, kes olid ülekaalulised ja nn õuna-tüüpi kehaehitusega. 12 nädala pikkuse perioodi vältel anti neile päevas 30 ml kas kookosõli või sojaõli. Samal ajal järgisid naised oma tavapäraseid toitumisharjumusi ning kõndisid vähemalt 50 minutit päevas. Uuringuperioodi lõpuks oli kookosõli tarbinud naistel oluliselt vähenenud nii kehamassiindeks, vööümbermõõt kui ka tõusnud ka “hea“ kolesterooli tase veres. Sojaõli tarbinud naiste puhul selliseid tulemusi ei täheldatud. Teadlased järeldasid uurimistöö kokkuvõttes, et kookosõli aitab kaasa kõhupiirkonna rasvkoe vähendamisele.

Kookosõli peeti aastakümneid ebatervislikuks, kuna see sisaldab märkimisväärsel hulgal küllastunud rasvu. Tänaseks on aga teada, et on suur vahe, kas tegemist on pika ahelaga triglütseriididega, mis leiduvad juustus ja lihas, või keskmise ahelaga triglütseriididega, mis on kookosõlis. Pika ahelaga triglütseriidid peavad organismis kõigepealt lõhustuma, enne kui need transporditakse verre ja kasutatakse energiaallikana ära. Kuid keskmise ahelaga triglütseriide saab väga kiiresti ainevahetuse käigus energiaks muundada ja need ei salvestu nii kergelt rasvarakkudesse. Seetõttu aitavad seda tüüpi triglütseriidid kehakaalu kaotamisel pikas plaanis paremaid tulemusi saavutada.

Kookosõli ostmisel on oluline silmas pidada, et tegemist oleks mahedalt toodetud kuumutamata tootega. Rafineeritud kookosõli on vahel pleegitatud ja selle töötlemiseprotsessi käigus on toiteväärtus kahjustada saanud. Olenevalt töötlusastest võib see sisaldada isegi kahjulikke transrasvu. Värsketest kookospähklitest pressitud rafineerimata õli tunneb ära selle selge meeldiva kookose lõhna järgi.

 

Allikad: Natural News, Natural Society, INCB

Foto: foodmatters.tv

 

Toimetas Katrin Suik