Ajatu: Iidne hingamistehnika puhastab keha, alandab kaalu ja lisab elujõudu

16. juuni 2018 kell 9:28



pranayama

Võib ju pidada paastu ja teha piinarikkaid detox-kuure, kuid on olemas midagi palju lihtsamat, ent sama efektiivset. India joogakultuurist pärinev iidne hingamisteadus – pranayama – on kergelt õpitav ja ülitõhus meetod organismi puhastamiseks, ainevahetuse kiirendamiseks ja liigsest kehakaalust vabanemiseks.

Tänane “Ajatu” ilmus esimest korda veebruaris 2014. Head katsetamist!

 

Keha hapnikuga rikastamisel omandab see paremini vitamiine ja mineraale, valgete vereliblede osakaal tõuseb ning lümfisüsteem saab ergutust. Väljahingamisel vabaneb keha mürkidest vereringes, mistõttu siseorganid saavad värskendust ja mõistus muutub klaariks.

Erinevad hingamistehnikad varieeruvad paarist sügavast hingetõmbest enne sööki kuni keerukamate praktikateni. Lülitades mõne pranayama tehnika oma igapäevarutiini, teeme me sellega suure teene oma kehale ja meelele.

 

Tuhandeid aastaid vana kunst

Vana aja joogid märkasid hingamise rahustavat, puhastavat ja keha ning meelt tasakaalustavat toimet. Sanskriti keelest pärinev sõna pranayama tähendab eluenergia kontrolli hingamise kaudu. Pranayama kujunes välja üle 5000 aasta tagasi ning on joogasüsteemi süda.

Järgnevalt leiad neli lihtsamat tehnikat, millega alustada ning mis aitavad hoida kõiki kehasüsteeme heas tervises.

 

1. Lihtne hingamine

Enne iga söögikorda, tee kolm sügavat hingetõmmet. Hinga nina kaudu sisse ja suu kaudu välja. Hoolimata oma lihtsusest on see mõjus tehnika, mis teravdab haistmis- ja maitsmismeelt ning loob mõtteselgust. Kui meie meeled on söögi ajal erksad ja keskendunud, paraneb ka seedimine ja ülesöömise risk on väiksem. Tulemuseks on efektiivsem toiduomastamine ja ajapikku tasakaalustub ka kehakaal.

 

2. Lõdvestav hingamine

Lama selili, põlved kõverdad, tõmmates kannad tagumiku vastu. Aseta käelabad kahele poole naba. Tee 20 aeglast ja sügavat hingetõmmet. Kuna nabapiirkonnas on palju närve, rahustab piirkonna lõdvestamine emotsioone, tugevdab närvisüsteemi ja immuunsüsteemi, aidates vabaneda nii kehamürkidest kui ka ebavajalikest mõtetest.

 

3. Bhastrika ehk tulehingamine

See tehnika aitab salendada ja pingutada kõhtu, kiirendada ainevahetust ning vabastada keha mürkidest. Istu rätsepistes põrandal ja aseta mõlemad käelabad alakõhule. Tulehingamine puhastab keha ja teeb vere aluselisemaks. See tõstab kehas kuumust, avab energiakanalid, rikastab vere kiiresti hapnikuga, sünkroniseerib kehasüsteemide ja organite tegevust.

Hinga sügavalt sisse ja kiirelt nina kaudu õhku välja pumbates, samal ajal laiendades ja kokku surudes kogu kõhupiirkonda. Siin saad näha videot, kuidas tulehingamine käib.

 

4. Ujjayi ehk rahustav hingamine:

Ujjayi tähendab “võidukat”. Nii öeldaksegi, et aujjyi on praņayama, mis vabastab kõikidest köidikutest. Teinekord kutsutakse seda hingamist ka ookeanihingamiseks, kuna kurgus tekkiv heli meenutab ookeanilainete müha.

Istu mugavas asendis, hinga nina kaudu sisse nii, et rind kerkib. Hoia kaks sekundit hinge kinni. Hinga nüüd nina kaudu välja, juhtides õhuvoolu kurgu tagaossa, tekitades merelaine mühisemise moodi kõlava heli. Õigesti tehtud Ujjayi pranayama rikastab keha puhta energiaga ja annab sügavalt lõdvestunud oleku.

 

Hoiatus! Pranayama’t ei soovitata neile, kellel on kõrge vererõhk, haige süda või song.
Kui see teema huvitab sind süvitsi, siis leiad hulgaliselt lisainfot siit: Ingajooga, Joogaklubi Sattva  ja Kundalini Jooga.

 

Allikad: Natural News, Kundalinijooga, Youtube, Ingajooga

Fotod: pranayamayoga.wordpress.com, lotusyogadallas.com

 

Toimetas Liina Liisveld

 

NB! Kui sinu arvates on Telegramis ilmuv info vajalik ja oluline, võid soovi ja võimaluse korral meid toetada. Telegrami lugeja vabatahtliku toetuse tegemiseks vajaliku info leiad siit.